مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ بیمار و مصدوم حوادث ترافیکی و غیرترافیکی در نیمه اول امسال توسط اورژانس ۱۱۵ نیشابور امدادرسانی شدند.

سیدحمید حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۲۸ بیمار و مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند و بقیه توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی ادامه داد: امدادرسانی به بیماران و مصدومان توسط اورژانس ۱۱۵ نیشابور در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ هزار و ۳۲۲ نفر بوده‌اند، نزدیک به ۶ درصد رشد داشته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در نیمه اول امسال ۵۹ هزار و ۹۰۲ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ نیشابور برقرار شده است، چهار هزار و ۱۰۸ مورد از این تماس‌ها مزاحمی، هشت هزار و ۴۵۰ مورد مشاوره‌ای و ۱۶ هزار و ۵۵۹ مورد منجر به اعزام شده است.

حسینی با بیان اینکه میزان ماموریت‌های اورژانس در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از پنج درصد رشد داشته است، ادامه داد: امسال در این بازه زمانی ۲۰ هزار و ۴۴۳ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ نیشابور انجام شده است که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۶ هزار و ۸۴ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.