تهران- ایرنا- ترکیب منتخب کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر فوتبال، تحت تاثیر برتری پرسپولیس و تراکتور در دربی‌های حساس این هفته مقابل استقلال و سپاهان تشکیل شده است.

به گزارش یکشنبه‌شب ایرنا، هفته ششم بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال طی چهار روز با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد. در مجموع تنها ۶ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد تا شاهد کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر فوتبال باشیم. نکته جالب این است که در این هفته ۶ تیم موفق به کسب برتری شدند و تنها ۲ دیدار با تساوی به پایان رسید. چهار تیم میزبان به برتری رسیدند و ۲ دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد پیروزی ۲ تیم میهمان باشیم.

ترکیب منتخب کم گل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر فوتبال، تحت تاثیر برتری پرسپولیس در دربی‌ حساس این هفته مقابل استقلال و پیروزی تراکتور برابر سپاهان تشکیل شده است. پرسپولیس با سه بازیکن بیشترین نماینده را در این ترکیب دارد و تیم‌های ملوان بندرانزلی و تراکتور تبریز نیز با ۲ نماینده در رده دوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های نساجی مازندران، فولادخوزستان، چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک نیز هرکدام با یک نماینده ترکیب منتخب هفته ششم را تکمیل می‌کنند.

دروازه‌بان: لوان پولی(نساجی مازندران)

دروازه‌بان برزیلی که فصل گذشته راهی نساجی مازندران شد، تاکنون در ۱۴ بازی برای این تیم به میدان رفته و در چهار دیدار عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرده است. بدون شک هواداران نساجی بعد از پیوستن لوان پولی به این تیم خیالشان از بابا چهارچوب دروازه راحت شده است. پولی در تقابل مقابل شمس آذر پنج مهار عالی داشت و به نوعی یک امتیاز را در مازندران نگه داشت. این دروازه‌بان در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین دست پیدا کرد.

مدافعین: محمد حسین کنعانی‌زادگان و فرشاد فرجی (پرسپولیس)، میلاد باقری (ملوان بندرانزلی)

تغییرات مازیار زارع در خط دفاعی ملوان باعث شد تا این تیم در ۲ دیدار متوالی دروازه خود را بسته نگه دارد. یکی از این تغییرات بازگشت میلاد باقری به قلب خط دفاعی انزلی‌چی‌ها بود. باقری که در آستانه جدایی از ملوان قرار داشت، در دیدار مقابل استقلال خوزستان علاوه بر نمایش خوب در خط دفاعی، موفق شد در نهایت با یک ضربه سر تک گل ۳ امتیازی شاگردان زارع را به ثمر برساند.

بدون شک فرشاد فرجی یکی از بهترین عملکردهای خود در لباس پرسپولیس را در دربی ۱۰۴ به نمایش گذاشت. این مدافع در پست غیرتخصصی خود یعنی دفاع راست به میدان رفت تا جای خالی ایوب العملود را مقابل استقلال پر کند. فرجی در این دیدار هم در دفاع و هم در حمله موفق ظاهر شد و با ۱۰ عملکرد دفاعی موفق و سه پاس کلیدی توانست برای اولین‌بار در ۳ فصل اخیر در این دیدار حساس به عنوان بهترین بازیکن زمین دست پیدا کند.

یکی دیگر از مدافعین پرسپولیس در دربی ۱۰۴ نیز با عملکرد خوبی که داشت، توانست در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد. محمد حسین کنعانی‌زادگان که هفته گذشته نیز توانسته بود از روی نقطه پنالتی برای سرخ‌پوشان گلزنی کند، در این دیدار حساس نیز علاوه بر اینکه نمایش بدون نقصی در خط دفاعی داشت، توانست در دقایق پایانی خلاف جهت سید حسین حسینی، دروازه استقلال را از روی نقطه پنالتی باز کند تا آمار شکست‌ناپذیری پرسپولیس در دربی به ۱۷ بازی متوالی افزایش پیدا کند.

هافبک‌ها: احسان پهلوان (فولاد)، هادی حبیبی‌نژاد (چادرملو)، امید نورافکن(ملوان بندرانزلی)، مسعود ریگی(پرسپولیس)، ایگور پوستونسکی (تراکتور تبریز)

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که نماینده یزد در لیگ برتر فوتبال بتواند در تمامی دیدارهای خود مقابل رقبا گلزنی کند و در پایان هفته ششم در رتبه هفتم جدول قرار بگیرد. بدون شک مرد شماره یک و ستاره این تیم کسی نیست جز هادی حبیبی‌نژاد. این بازیکن که موفق شد با گلزنی مقابل نساجی در هفته چهارم، اولین پیروزی تاریخ چادرملو در شهر یزد را به ثبت برساند، این هفته نیز یک‌بار دیگر توانست تک‌گل برتری چادرملو را در دقایق پایانی مقابل مس رفسنجان به ثمر برساند. حبیبی‌نژاد که ۲ گل از سه گل آخر چادرملو را به ثمر رسانده است، در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین دست پیدا کرد.

بازیکن ملی‌پوش فصل گذشته سپاهان که به دلیل خدمت سربازی راهی ملوان شده است، تا به اینجای کار نمایش فوق‌العاده‌ای در لباس این تیم داشته است. امید نورافکن در این هفته مقابل استقلال خوزستان ۱۳ نبرد موفق داشت و توانست یک ضربه پنالتی نیز برای انزلی‌چی‌ها به‌دست بیاورد. این بازیکن در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز دست پیدا کرد. ملوان با کسب ۱۳ امتیاز از ۶ بازی بهترین آمار خود را در تاریخ لیگ برتر در این مقطع از فصل به ثبت رساند و بدون شک نورافکن تاثیر زیادی در کسب این نتایج داشته است.

ایگور پوستونسکی هافبک کروات تراکتور که در این فصل با تصمیم دراگون اسکوچیچ به این تیم پیوسته است، در دیدار حساس مقابل سپاهان نمایش بسیار خوبی در میانه میدان داشت. پوستونسکی علاوه بر اینکه در میانه میدان وظایف دفاعی خود را به خوبی انجام داد، روی تک گل ۳ امتیازی تی‌تی‌ها نیز نقش پررنگی داشت. پوستونسکی روی یک ضد حمله سریع توانست از پشت محوطه جریمه یک ضربه محکم را روانه دروازه سپاهان کند و دفع ناقص پیام نیازمند روی این ضربه باعث شد تا امیرحسین حسین‌زاده دروازه سپاهان را باز کند.

قطعا نمایش ضعیف خط هافبک استقلال در دربی ۱۰۴ بدون علت نبوده است. مسعود ریگی در این دیدار در اکثر دوئل‌ها با مهره‌های حریف برنده بود و نمره قبولی را نیز در توپ‌های هوایی دریافت کرد. ریگی همچنین با گردش توپ به کناره‌ها و انتقال از عقب به جلوی زمین، کاری کرد تا تیمش مدام رو به جلو بازی کند.

وینگر سابق تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل زیر نظر یحیی گل‌محمدی دوباره احیا شده است. احسان پهلوان بهترین بازی را بعد از چهار سال و نیم برای گلزنی انتخاب کرد. این بازیکن توانست در دقایق پایانی مقابل ذوب‌آهن تیم سابق خود گلزنی کند و روند شکست‌ناپذیری این تیم را بعد از پنج هفته از بین ببرد. پهلوان بارها در این دیدار مدافعین حریف را به دردسر انداخت و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخب شد.

مهاجمین: امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور تبریز) و رحمان جعفری (آلومینیوم اراک)

آماده‌ترین مهره تیم پرستاره این فصل تراکتور توانست اولین شکست فصل سپاهان را رقم بزند. امیرحسین حسین‌زاده توانست چهارمین گل فصل خود را در دیدار حساس مقابل سپاهان با فرصت‌طلبی به ثمر برساند تا تراکتور ۱۰ نفره پس از ۱۱ سال موفق به پیروزی برابر سپاهان در اصفهان شود. حسین‌زاده بهترین گلزن این فصل محسوب می‌شود و شانس بالایی برای رسیدن به کفش طلای لیگ برتر ایران دارد.

مهاجم فصل گذشته تراکتور تبریز خیلی زود توانست برای پنجمین تیم خود در تاریخ لیگ برتر گلزنی کند. رحمان جعفری در اولین دیدار خانگی آلومینیوم موفق شد تک گل ۳ امتیازی این تیم را مقابل خیبر به ثمر برساند تا این تیم به اولین پیروزی فصل خود دست پیدا کند. جعفری علاوه بر گلزنی، با دوندگی بالا بارها مدافعین خیبر را به دردسر انداخت و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز دست پیدا کرد.

بازیکنان دیگری مانند ابوالفضل رزاق‌پور و نوید عاشوری (گل‌گهر)، محمد امین کاظمیان (آلومینیوم)، عارف آقاسی و علیرضا بیرانوند (تراکتور)، امیرمسعود سرآبادانی و علی اصغر اعرابی(فولاد)، امیرحسین جولانی و ویکتور ماتیوس(چادرملو) نیز عملکرد خوبی در هفته دوم لیگ برتر داشتند که در این فهرست حضور ندارند.

نتایج کامل دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال:

استقلال صفر - پرسپولیس یک

شمس آذر قزوین صفر - نساجی مازندران صفر

گل‌گهر سیرجان صفر - هوادار صفر

چادرملوی اردکان یک - مس رفسنجان صفر

سپاهان اصفهان صفر - تراکتور تبریز یک

ملوان بندر انزلی یک - استقلال خوزستان صفر

آلومینیوم اراک یک - خیبر خرم‌آباد صفر

فولاد خوزستان یک - ذوب‌آهن اصفهان صفر