ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

تهران- ایرنا- ترکیب منتخب هفته دوم تحت تاثیر درخشش مدافعین تیم‌ها بود و آنها با گلزنی جور مهاجمین تیم خود را کشیدند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، هفته پنجم بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال طی سه روز با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد. در مجموع ۱۶ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که نسبت به هفته‌های قبل شاهد دیدارهای کم‌گلی بودیم. در این هفته تنها چهار تیم موفق به کسب برتری شدند و بیشتر دیدارها با تساوی به پایان رسید. فقط ۲ تیم میزبان به برتری رسیدند و چهار دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد پیروزی ۲ تیم میهمان باشیم.

ترکیب منتخب هفته دوم تحت تاثیر درخشش مدافعین تیم‌ها شکل گرفت و آنها با گلزنی جور مهاجمین تیم خود را کشیدند. تیم‌های ملوان بندر انزلی، پرسپولیس و تراکتور تبریز با ۲ نماینده بیشترین سهم را در ترکیب منتخب این هفته از رقابت‌ها دارند و تیم‌های نساجی مازندران، فولادخوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، استقلال تهران و سپاهان اصفهان نیز با یک نماینده ترکیب منتخب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

دروازه‌بان: حبیب فرعباسی(ملوان بندرانزلی)

دروازه‌بان ۲۷ ساله سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نیم فصل گذشته راهی ملوان‌ بندرانزلی شد و توانست با نمایش‌های خوب خود در چهارچوب دروازه انزلی‌چی‌ها امتیازات مهمی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. فرعباسی در این هفته تاثیر زیادی روی ۳ امتیاز ارزشمند شاگردان مازیار زارع داشت. او موفق شد در دقایق پایانی نیمه اول ضربه پنالتی امیرمحمد نسایی را مهار کند و در طول بازی نیز با واکنش‌های خوب خود مانع از باز شدن دروازه ملوان شد.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

مدافعین: محمدرضا رضایی(ملوان بندرانزلی)، موسی کولیبالی(فولاد خوزستان)، دانیال اسماعیلی‌فر(تراکتور تبریز)، محمد حسین کنعانی‌زادگان(پرسپولیس)، ابوالفضل جلالی(استقلال تهران)

مدافع محبوب سعید دقیقی در فصل گذشته، در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی با این سرمربی راهی انزلی شد، اما بعد از فسخ دقیقی با ملوان و برگشت به شمس‌آذر محمدرضا رضایی در ملوان ماندگار شد و در این هفته مقابل تیم و سرمربی سابق خود به میدان رفت. شاید گل اول این مدافع ۲۳ ساله به محمدامین رضایی به عنوان بهترین گل فصل لقب بگیرد، او موفق شد از راه دور با ضربه تماشایی دروازه شمس‌آذر را باز کند. این پایان درخشش رضایی نبود و تنها ۱۰ دقیقه بعد با همکاری رضا غندی‌پور موفق شد برای دومین‌بار گلزنی کند و یک آمار بسیار جالب را در فوتبال ایران برای یک مدافع میانی به ثبت برساند.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

موسی کولیبالی برای دوازدهمین فصل متوالی موفق به گلزنی در فوتبال ایران شد. مدافع اهل مالی که در این فصل زیر نظر یحیی گل‌محمدی عملکرد بسیار درخشانی داشته است، تک گل برتری فولاد را مقابل هوادار به ثمر رساند تا همچنان این تیم برابر هوادار بدون شکست باقی بماند. فولاد در این بازی تنها یک ضربه به سمت چهارچوب هوادار داشت و آن هم تبدیل به گل شد. رهبر خط دفاعی فولاد علاوه بر گلی که به ثمر رساند، عملکرد بسیار خوبی در کارهای دفاعی داشت.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

مدافع فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که در این فصل راهی تراکتور تبریز شده، تا به اینجا کار نمایش درخشانی در ترکیب تی‌تی‌ها داشته است. دانیال اسماعیلی‌فر موفق شد در این هفته اولین گل خود را برای تراکتور در این فصل را به ثمر برساند و در کنار ۲ پاس گلی که ثبت کرده است، حالا یکی از بازیکنان کلیدی شاگردان اسکوچیچ محسوب می‌شود. اسماعیلی‌فر موفق شد در شلوغی محوطه جریمه روی ضربه ریباند مهدی ترابی با شوت سرکش گل برتری تراکتور را به ثمر برساند تا این تیم ۳ امتیاز ارزشمند بیرون از خانه را کسب کند.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

آلومینیوم اراک که به نوعی تبدیل به گربه سیاه پرسپولیس در چند دیدار اخیر شده بود، این هفته نتوانست دروازه سرخ‌پوشان تهرانی را باز کند. محمد حسین کنعانی‌زادگان نمایش بی نقصی در قلب خط دفاعی شاگردان خوآن گاریدو داشت. او بارها در نبردهای هوایی موفق بود و در دوئل‌های زمینی نیز اجازه نداد مهره‌های خوش تکنیک حریف پیشروی داشته باشند. کنعانی در حضور گولسیانی در همان دقایق ابتدایی دیدار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و موفق شد به راحتی دروازه خلیف را باز کند.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

ابوالفضل جلالی به دلیل مصدومیت و شرایط نامعلوم سربازی نتوانست به خوبی خود را برای هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال آماده کند. اما بهترین پاسور استقلال در فصل گذشته، حالا رفته‌رفته توانسته به روزهای اوج خود برگردد. جلالی برای اولین‌بار در نیمه دوم مقابل نساجی به صورت همزمان همراه با میلاد زکی‌پور در ترکیب استقلال قرار گرفت. او در مدت زمانی که در میدان حضور داشت، پس از یک پاس گل مردود توانست با ضربه سر گل تساوی استقلال را در ورزشگاه وطنی به ثمر برساند.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

هافبک‌ها: ریکاردو آلوز(آلومینیوم اراک)، آریا یوسفی(سپاهان اصفهان)، کمال کامیابی‌نیا(ذوب‌آهن اصفهان)

مهندس پرتغالی تراکتور در فصل گذشته توانست اولین گل فصل جدیدش را مقابل خیبر به ثمر برساند. ریکاردو آلوز که تا به اینجا فصل ۲ پاس گل در چهار بازی برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرده است، در این دیدار توانست با یک ضربه فنی گل اول تراکتور را وارد دروازه خیبر کند و در میانه میدان مرد اول تی‌تی‌ها در شکل دادن به بازی و انتقال توپ بود.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس تنها ۱۳ دقیقه زمان احتیاج داشت تا در شهرآورد اصفهان گلزنی کند. کمال کامیابی‌نیا در دقایق پایانی مقابل سپاهان توانست با یک شوت زمینی دروازه سپاهان را باز کند و مانع کسب برتری طلایی‌پوشان شود تا روند شکست‌ناپذیری ذوب‌آهن در این فصل ادامه داشته باشد.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

سپاهان تنها تیمی که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در این فصل داشت، روند بردهایش متوقف شد. طلایی‌پوشان با احتساب نتایج فصل گذشته به هفت برد متوالی دست یافته بودند اما در دقایق پایانی برتری مقابل ذوب‌آهن را در شهرآورد اصفهان از دست دادند. آریا یوسفی ۲۲ ساله که در تیم ملی فوتبال نیز نمایش خوبی داشت، موفق شد در این دیدار برای شاگردان مورایس گلزنی کند. بدون شک یوسفی یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران است.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

مهاجمین: علی علیپور(پرسپولیس) و حامد پاکدل(نساجی مازندران)

پرسپولیس در تمام دیدارهای این فصل موفق به گلزنی شده است. علی علیپور که در این فصل به پرسپولیس برگشته تا قبل از این هفته نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند اما مقابل آلومینیوم اراک نمایش بسیارخوبی داشت و توانست برای شصتمین بار در تاریخ لیگ برتر گلزنی کند. علیپور با این نمایشی که داشت هواداران این تیم را امیدوار کرد تا در هفته‌های آینده و مخصوصا در تقابل مقابل استقلال تهران بتواند گل‌های بیشتری را به ثمر برساند. او علاوه بر گلی که به ثمر رساند، توانست در دقایق ابتدایی این دیدار یک خطای پنالتی را از مدافعین آلومینیوم بگیرد.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس که در این فصل از پیکان راهی نساجی شده بود، سرانجام موفق شد برای اولین‌بار در دوران فوتبالی خود مقابل استقلال تهران گلزنی کند. حامد پاکدل که روی گل اول نساجی نیز تاثیرگذار بود، توانست در نیمه دوم با زیرکی و اشتباه مدافعین استقلال در آفسایدگیری ضربه رضایی را با یک ضربه تکنیکی روانه دروازه حسینی کند تا شاگردان نکونام در آستانه شکست مقابل نساجی قرار بگیرند. پاکدل با دوندگی بالا در خط حمله نساجی بارها مدافعین استقلال را به دردسر انداخت.

ترکیب منتخب هفته پنجم لیگ برتر؛ مدافعان جور مهاجمان را کشیدند

بازیکنان دیگری مانند علیرضا علیزاده(گل‌گهر سیرجان)، میلاد محمدی و گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)، حسین زامهران (نساجی)، آرام عباسی (استقلال خوزستان)، محمدمهدی محبی (سپاهان) نیز عملکرد خوبی در هفته دوم لیگ برتر داشتند که در این فهرست حضور ندارند.

نتایج کامل دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر فوتبال:

نساجی مازندران ۲ - استقلال ۲

مس رفسنجان صفر - گل‌گهر سیرجان صفر

ملوان بندر انزلی ۲ - شمس آذر قزوین صفر

پرسپولیس ۲ - آلومینیوم اراک صفر

هوادار صفر - فولاد خوزستان یک

استقلال خوزستان یک - چادرملوی اردکان یک

ذوب‌آهن اصفهان یک - سپاهان اصفهان یک

خیبر خرم‌آباد یک - تراکتور تبریز ۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha