تهران- ایرنا- رادیوهای ایران پس از شهادت سیدحسن نصرالله از تبار طلایه داران راستین مجاهدان فی سبیل الله برنامه های خود را به این شهید بزرگوار و راه مقاومت اختصاص دادند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، شهید سیدحسن نصرالله از تبار طلایه داران راستین مجاهدان فی سبیل الله بود که عمر بابرکت خویش را در راه مبارزه و جهاد درمقابل جبهه دشمنان و در دفاع از مظلومان صرف کرد. معاونت صدا برای این شهید بزرگوار که ادامه دهنده راه درخشان رهبران برجسته مقاومت است، ویژه های برنامه هایی را تدارک دیده است. هر یک از شبکه های رادیوی برنامه هایی همچون «جهان سیاست»، «آغاز نصرالله»، «شکوه مقاومت»، «نصر من الله»، «پیروزی نزدیک است»،«سید مقاومت»، «حنظله؛ سوگواره» و «پیام مقاومت» را با محوریت زندگینامه شهید، نقش شهید در راه مقاومت، بررسی حوادث اخیر لبنان و ترویج فرهنگ مقاومت و ... پخش می کنند.

رادیو ایران؛ ویژه برنامه سیدحسن نصرالله

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه رادیویی ایران به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تدارک دیده است. پویش «آغاز نصراالله» پس از شنیده شدن خبر شهادت دبیر کل حزب الله فرصتی را برای مخاطبان رادیو ایران فراهم آورد تا ابراز تنفر وخشم خود را از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم ابراز کنند. برنامه «جهان سیاست» با حضور کارشناسان و سیاستمداران به واکنش سیاستمداران و رجال سیاسی به خبر شهادت «سید حسن نصرالله» می پردازد. «مستند مقاومت» به معرفی شخصیت رهبر شهید مقاومت اختصاص دارد. «زنده باد مقاومت» عنوان ویژه برنامه ای است که پیرامون حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نقش آمریکا در این حملات تقدیم شنوندگان می شود.

رادیو جوان؛ همراه با «آغاز نصرالله»

جدول پخش شبکه رادیویی جوان بعد از شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی تغییر کرد. ویژه برنامه «آغاز نصرالله» در ساعت های مختلف با حضور گویندگان مختلف همچون آرزو جعفرپور، امین قاسمی فر، پیمان طالبی، فاطمه امجدیان، میثم کریمی، علیرضا کنگرلو و حسن خلقت دوست و ... پخش می شود.

رادیو فرهنگ؛ مکتب نصر الله

شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه«سرزمین من» با حضور کارشناسان مختلف وضعیت منطقه را بررسی می کنند و درباره نقش شهید حسن نصرالله در مقاومت گفت وگو می شود. برنامه«سید مقاومت» با انعکاس و بیان احساسات ملت ایران در اندوه از دست دادن شهید سیدحسن نصرالله و اعلام انزجار از رفتارهای رژیم صهیونیستی روی آنتن می رود. گفت وگو با کارشناسان و مسئولان درباره ابعاد مختلف جنایات اخیر این رژیم در منطقه، ارتباط با مراکز، گزارش های مردمی، نظر مراجع و علمای دینی درباره سیدحسن نصرالله، پخش گزیده ای از بیانات و خاطره گویی های شهید مقاومت از دیگر بخش های این برنامه است. برنامه«مکتب نصرالله» به بیان مبانی فکری مکتب مقاومت، شاگردان آن و رسالت محور مقاومت می پردازد.از دیگر برنامه ها می توان به «شرح درد اشتیاق» از ساعت 15 و برنامه «مجاهد کبیراشاره کرد که روی آنتن این شبکه می رود.

رادیو تهران؛ صبح تهران؛ داغ بیروت

برنامه های شبکه رادیویی تهران از همان ساعات آغازین انتشار خبر شهادت دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله با رویکرد تبیینی، تحلیلی و اطلاع رسانی تقدیم مخاطبان شد. برنامه«صبح تهران، داغ بیروت» با هدف پوشش و تحلیل وقایع اخیر و اتفاقات شب گذشته روی آنتن رفت. برنامه«مجاهد کبیر» ویژه شهادت سید حسن نصرا... تدارک دیده شده است. تهیه برنامه ها و مستندهایی از زندگی سید حسن نصرالله، تبیین زوایای ناشناخته زندگی این شهید، بررسی حوادث اخیر لبنان و حملات رژیم صهیونیستی در گفت و گو با کارشناسان و پخش سخنرانی مقامات درباره این حادثه و... از دیگر بخش های برنامه های شبکه رادیویی تهران در طول روز خواهد بود. پ

رادیو معارف؛ شهید قدس

برنامه «آغاز نصرالله» با موضوع شهادت سیدحسن نصرالله و ادامه راه مقاومت روی آنتن رادیو معارف می رود. برنامه «نصر من الله» نگاهی تازه به خط مقاوت در منطقه و جهان دارد که از این شبکه پخش می شود. گزارش هایی از اجتماع حوزویان در قم، آستان قدس رضوی و حضور مردم در سطح شهر تهران از دیگر بخش های برنامه است. برنامه «شهید قدس» به مسائلی چون واکنش های بین المللی به حادثه ترور شهید سید حسن نصرالله می پردازد.حجج اسلام دستجردی، باقرزاده و سیدافقهی از کارشناسان سیاسی برنامه شهید قدس هستند. برنامه «سید مقاومت» به تبیین جهاد، شهادت و مقاومت خوهد پرداخت.

رادیو قرآن؛ صدای نصرالله

تمام برنامه های زنده شبکه رادیویی قرآن از جمله «طلیعه، محیا، چشمه طوبی، جشنواره قرآنی ۱۰۰ و والعصر» به موضوع شهادت اختصاص دارند. این برنامه میزبان کارشناسان همچون حمید محمدی و ... خواهند بود. همچنین با اعزام گزارشگر شبکه در اجتماع آغازنصرالله که هفتم مهرماه در میدان فلسطین برگزار شد نیز گزارش های زنده ای روی آنتن رفت.

رادیو اقتصاد؛ شکوه مقاومت

رادیو اقتصاد به‌مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان برنامه «شکوه مقاومت» را روی آنتن می‌برد. این برنامه با رویکرد تبیینی و تحلیلی به موضوع شهادت سید حسن نصرالله و حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اختصاص دارد. در این برنامه با حضور صاحب‌نظران سیاسی، نظامی و اقتصادی ضمن تبیین ویژگی‌های شخصیتی و جایگاه سیاسی سیدحسن نصرالله درعرصه بین‌المللی و آینده فعالیت حزب‌الله لبنان، به جوانب مختلف حمله صهیونیست‌ها به بیروت و تحولات آتی در خاورمیانه پرداخته می‌شود.

رادیو صبا؛ طلوع نصر

رادیو صبا به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله ویژه برنامه‌های «طلوع نصر، آغاز نصرالله، مستند، پیروزی نزدیک است و مستند پژواک» را تقدیم مخاطبان می‌کند. این برنامه ها با محوریت بازتاب احساسات مردم در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مرور زندگینامه و اقدامات سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت و سایر فرماندهان مقاومت به همراه بخش ها و آیتم های مختلف درباره فرهنگ ایثار و شهادت و واکنش های دنیای واقعی و فضای مجازی به موضوع شهادت شهید نصراله روانه آنتن می شوند.

رادیو ورزش؛ سیدمقاومت

رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان، حضور ورزشکاران در تجمعات علیه رژیم صهیونیستی منعکس خواهد کرد. همچنین ارتباط با ورزشکارانی که فعالیت‌هایی در دفاع از مردم فلسطین و مقاومت لبنان انجام دادند و مدال‌های خود را تقدیم کردند از دیگر بخش های برنامه است. با روسای فدراسیون‌ها و تسلیت آنها در مورد شهادت سید حسن نصرالله گفت و گو می شود. برنامه صبح و ورزش نیز ضمن ارتباط با مسئولان ورزشی با موضوع مقاومت لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله روی آنتن می رود. مستند «در برابر تاریکی» هم از دیگر تولیدات این شبکه ویژه این ایام است.

رادیو سلامت؛ آغاز نصرالله

شبکه رادیویی سلامت، برنامه «آغاز نصرالله» را روی آنتن می برد. این برنامه به منظور پاسداشت ارزشها و نقش جهانی، ملی و منظقه ای شهید سید حسن نصرالله در صلح و آرامش منطقه و با حضور شخصیت های سیاسی و کارشناسان خبره روی آنتن می رود. صحبت های مقام معظم رهبری درباره شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، گزارش هایی از مراکز استان ها، زندگینامه شهید، بررسی نقش شهید سید حسن نصرالله در جبهه مقاومت از جمله بخش های این ویژه برنامه بوده است.

رادیو نمایش؛ حنظله، سوگواره

رادیو نمایش به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله و یارانش برنامه زنده «حنظله، سوگواره» را به نویسندگی سهیلا خدادادی، تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و گویندگی علیرضا تابان و نسرین زارع، به مدت 5 روز به روی آنتن می برد.

رادیو پیام؛ پیام مقاومت

شبکه رادیویی پیام برنامه های کوتاه با محوریت شهادت سیدحسن نصرالله پخش می کند. همچنین در قالب گفت و گو با کارشناسان برنامه «پیام مقاومت» با موضوع تبیین محور مقاومت روانه آنتن خواهد شد.

مقابل عملیات روانی دشمن ایستاده ایم

علی بخشی زاده معاون صدا مطرح کرد: با بیان اینکه نتیجه عملیات روانی رسانههای دشمن، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی از شرایط امروز و فردای جمهوری اسلامی ایران در ذهن و جان هموطنانمان است، گفت: بنابراین در مقابل این عملیات روانی و هجمه رسانهای دشمن، وظیفه بسیار مهم ما بیان روایت مجاهدت در مسیر پیشرفت ایران سربلند است و به همین دلیل باشگاه دانشمندان جوان راه اندازی شد.

معاون صدای رسانه ملی پیرامون راه اندازی رسمی باشگاه دانشمندان جوان گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب به جناب آقای دکتر جبلی آمده است که: «رسانه ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانهی تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهرهمندی چشم و دل همگان از جلوههای زیبائی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است».در فصل جدید فعالیت رادیو جوان و براساس برنامهریزی مبتنی بر مخاطبسنجی، نیازسنجی و تقسیم کار درون معاونتی، این شبکه بهعنوان «قرارگاه دانشگاهی» حوزه معاونت صدا مسئولیت ارتباط مؤثر و مستمر با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاههای کشورمان، به منظور ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان و در نهایت «روایت پیشرفت علم و فناوری» در ایران عزیزمان که با تلاش ارزشمند جوانان دانشپژوه و دانشمند و نخبگان علمی کشورمان میسر شده، را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: تأسیس «باشگاه رادیویی دانشمندان جوان» با همین هدف انجام شد که انشاءالله به لطف خدا در قامت «محفل علم و جایگاه عالمان جوان»، آینده درخشان جمهوری اسلامی ایران را روایت خواهد کرد. نتیجه عملیات روانی رسانههای دشمن، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی از شرایط امروز و فردای جمهوری اسلامی ایران در ذهن و جان هموطنانمان است. ترجیعبند پیام رسانهای همه شبکههای ماهوارهای فارسیزبان معاند و رسانههای مجازی دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام در تمامی عرصههاست تا تصویری تیره و یأسآلود از اکنون و فردای کشور در ذهن ایرانیان نهادینه شود. تا جوان نخبه و استعدادهای درخشان کشورمان که «سرمایه بیبدیل و ارزشمند انسانی و ذخیره آینده ایران هستند مأیوس و ناامید از آینده و فردای خود و کشورشان به مهاجرت فکر کنند و جلای وطن کنند. در مقابل این عملیات روانی و هجمه رسانهای دشمن، وظیفه بسیار مهم ما بیان روایت مجاهدت در مسیر پیشرفت ایران سربلند است».

معاون صدا افزود: باشگاه دانشمندان جوان محلی است برای همه علاقمندان به علم و بهویژه جوانان، تا در کنار یکدیگر درباره جهان پیرامون خود تبادلنظر و گفتوگو کنند.این باشگاه فرصتی را فراهم میکند تا دانشمندان جوان، دانشجویان و علاقمندان به علم، دانستههای خویش را با یدیگر به اشتراک گذاشته و در فضایی پرنشاط و پویا ضمن تبادل اندیشه، نتایج مطالعات و تحقیقات علمی خود را با زبانی ساده و جذاب برای دوستداران علم و مخاطبین بیان کنند. رسالت باشگاه دانشمندان جوان کمک به ارتقا خودباوری و تکریم نخبگی در جامعه برای ایجاد انگیزه و امید در ذهن بیدار جوان ایرانی است.

بخشی زاده تاکید کرد کرد: سعی بر این است که باشگاه دانشمندان جوان با فراهم کردن زمینه دیدار و گفتوگوی دوستداران علم با یکدیگر، نقش رسانهای خویش برای رشد علمی کشور و تسهیل ارتباط میان نخبگان و علاقمندان به علم را به درستی ایفا کند. از سویی دیگر همراهی فعالِ مسئولان و پیشکسوتانِ علمی کشور موجب میشود، این جوانانِ علاقمند به علم و اندیشه بتوانند از تجربیات و تصمیمات بزرگانِ این عرصه برای رشدِ علمیِ خود بهره برده و همچنین با طرحِ مسایل و دغدغههای موجود مسیر رشدِ علمیشان هموار شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز برای ما و نسل نوپای کشورمان ضرورت دارد، تبیین رسانهای دقیق از پیشرفتهای علمی جوانان ایران زمین است، گفت:شبکه رادیویی جوان نقش اساسی در انتقال پیام و روایتسازی صحیح و تبیین حقایق دارد تا خوداتکایی و تبلور ناب گفتمان ما میتوانیم را به ما توانستیم روایت کند.

ما آینده را پرشور و پرنشاط میبینیم و امیدواریم بتوانیم این فعالیتهای شعف‌انگیز و غرورآفرین را بهدرستی به مخاطبین عرضه کنیم بهطور قطع و یقین این اقدام به تقویت سرمایه اجتماعی و نشاط و امید در جامعه کمک خواهد کرد.