سمنان - ایرنا - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سمنان گفت: ۴۹ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان به این استان با هدف بهبود کیفیت فضاهای آموزشی و ایجاد محیط‌های شاداب و انگیزه‌بخش برای دانش‌آموزان مناطق محروم تخصیص یافت.

امیرحسین قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شهید عجمیان برای دومین سال متوالی با رویکرد بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق هدف برنامه‌ریزی شده است که به عنوان یکی از طرح‌های موفق در حوزه آموزش و پرورش کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه ۴۹ میلیارد ریالی به طور متمرکز به استان سمنان نشان از عزم جدی دولت برای بهبود کیفیت آموزشی در مناطق محروم است که این اقدام بی‌سابقه گامی بزرگ در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ۴۹ میلیارد ریال فقط برای زیباسازی و تعمیر مدارس شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان به عنوان یک اقدام ارزشمند در راستای عدالت آموزشی هزینه شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سمنان بیان کرد: گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان با استفاده از این بودجه، به رنگ آمیزی و زیباسازی بیش از ۲۲۲ مدرسه و یکهزار و ۱۸۳ کلاس درس در شهرستان‌های استان و سایر مناطق محروم اقدام کردند.

وی اظهار کرد: بیش از یکهزار و ۸۳۱ میز دانش آموزی در قالب طرح شهید عجمیان تعمیر و نوسازی شد تا دانش آموزان بتوانند در محیطی مناسب و با تجهیزات کافی به تحصیل بپردازند.

قزوینیان با بیان اینکه علاوه بر رنگ آمیزی، تعمیر میز و صندلی‌های مدارس سایر تجهیزات آموزشی نیز در طرح شهید عجمیان مورد بررسی و تعمیر قرار گرفت، اضافه کرد: اجرای این طرح تاثیر بسزایی در نشاط‌ افزایی دانش آموزان مناطق محروم داشته است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سمنان موفقیت در اجرای طرح‌ شهید عجمیان را نتیجه مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی، خیران، مردم محلی، انجمن اولیا مربیان و دانش آموزان دانست و افزود: همکاری و همدلی این گروه‌ها موجب شد تا این طرح با موفقیت پیش رود و نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، طرح شهید عجمیان نمونه موفق از مشارکت دولت، مردم و بخش‌های خصوصی، در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش است‌.

۱۳۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ را در یکهزار و ۱۹۸ مدرسه با پنج‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس آغاز می‌کنند.