کاشان - ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: این شهرستان ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که ۲۰ کانون فعال و برتر آن با توزیع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال امکانات، از جمله رایانه تجهیز شدند.

رضوان امامدادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد اردستان شهری و ۲۳ مورد هم روستایی هستند.

وی با بیان اینکه، ۲۰ حافط قرآن کریم، ۵۰ نفر درحال حفظ و ۵۰ قاری قرآن در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: سال گذشته تاکنون این اداره ۲ هزار جلد کتاب به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدرسه ها و کتابخانه مسجد پامنار زواره اهدا کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان تاسیس شده و در حال فعالیت است.

امامدادی گفت: در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی ( ص)و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی ، شورای انقلاب فرهنگی در ۱۸ اسفند سال ۱۳۷۱ مبادرت به تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کرد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تبلیغ، تعمیق و گسترش فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی است.

امامدادی بیان کرد: این شهرستان ۱۵۰ نویسنده،مولف و محقق فعال، ۵۰ شاعر، ۱۰هنرمند فعال در حوزه نقاشی و خوشنویسی، چهار کانون آگهی تبلیغاتی، ۶ مرکز چاپ دیجیتال، ۲ موسسه انتشاراتی، یک موسسه فرهنگی هنری، پنج موسسه قرآنی فعال، یک سینما و یک آموزشگاه آزاد موسیقی دارد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری اصفهان قرار دارد.