سنندج- ایرنا- بازرس کل کردستان گفت: توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی کردستان و جذب سرمایه گذاری در این حوزه می تواند زمینه اشتغال و جهش تولید را در استان فراهم کند؛ از طرفی این امر موجب جلوگیری از خام فروشی نیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، عیسی هواسی عصر یکشنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی کردستان با تأکید بر اهمیت تولید پلی اتیلن سبک و نقش آن در ارز آوری برای کشور، اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از مهمترین واحدهای صنعتی استان است و در سالی که جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است می تواند نقش آفرینی اثرگذاری داشته باشد.

وی در خصوص نحوه حمایت از بخش تولید در سازمان بازرسی، افزود: رویکرد سازمان بازرسی کل کشور حمایت هوشمند از تولید است و این مهم با استفاده از ظرفیت های قانونی و با لحاظ همه جوانب اعم از اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی محقق می شود.

بازرس کل کردستان در خصوص هماهنگی و همکاری دستگاه اجرایی و واحدهای تولیدی بیان کرد: دستگاه های اجرایی متولی باید اقدام های موثر و هماهنگ در زمینه حمایت از تولید و رفع موانع آن بردارند لیکن واحدهای تولیدی بزرگ استان نیز ضمن تعامل قانونی و سازنده، علاوه بر تکالیف تولیدی، مسئولیت های اجتماعی خود را در قبال جامعه و استان انجام دهند.

هواسی با تأکید بر شفافیت اقدام های واحدهای تولیدی افزود: هر میزان نظارت پذیری و شفافیت واحدهای تولیدی بخش خصوصی بیشتر باشد امکان حمایت در رفع موانع پیش روی تولید آنها برای دستگاه های نظارتی بیشتر امکان پذیر است.

وی بر جابه جایی حساب های بانکی واحدهای تولید به داخل کردستان و کمک به چرخه اقتصادی استان تاکید کرد.