۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85599121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرس کل کردستان: خطرات نگهداری سگ در منزل برای مردم تبیین شود

سنندج- ایرنا- بازرس کل کردستان بر لزوم تبیین خطر نگهداری سگ در خانه برای مردم، توسط دانشگاه علوم پزشکی، سمن‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عیسی هواسی روز سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون علمی- تخصصی با موضوع بررسی تهدیدات بهداشتی و اجتماعی مربوط به افزایش سگ های ولگرد، ضمن انتقاد از نبود آمار رسمی دقیق و برنامه ریزی جامع در این زمینه، به تهدیدهای بهداشتی سگ گزیدگی و رشد فزاینده‌ آلودگی به کیست هیدراتیک اشاره کرد.

وی افزود: این معضل علاوه بر تهدید جدی امنیت روحی و روانی مردم، عامل واگرایی مهمی در بحث گردشگری است.

بازرس کل کردستان با اشاره به کراهت سگ از دیدگاه مذهبی و فقهی، واردات، پرورش، تکثیر و خرید و فروش و حمل و گرداندن حیوانات وحشی را طبق قانون ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، ممنوع و دارای مجازات خواند.

هواسی، تسریع و سهل گرفتن فرآیند عقیم سازی، استفاده از امکانات سایر دستگاه هایی همچون هلال احمر، تولید محتوا و فرهنگ سازی در جهت آموزش جامعه به ویژه در حوزه مدارس و صدا و سیما، دعوت از انجمن های حمایت از حیوانات و توجیه آنها و تشریح تهدیدات مربوط به ترویج نگهداری سگ را ضروری دانست.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای انجام تحقیقات علمی در خصوص دلایل افزایش و مهار سگ های ولگرد، فعال شدن کارگروه های مربوطه و برگزاری جلسات خروجی محور و ارائه گزارش آسیب سگ های ولگرد به خانواده ها و متولیان امر، مقابله با استفاده از تبلیغات فرهنگ سازی اشتباه در تبلیغات شبکه خانگی تاکید کرد و برنامه‌ریزی جامع و تلاش مجدانه برای تامین اعتبار و اجرای برنامه های علمی و عملی برای مبارزه با ازدیاد سگ‌های ولگرد را از جمله راهکارهای موثر برای مبارزه با این پدیده دانست.

بازرس کل کردستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که این که بسیاری از مدارس سرویس ندارند و امکان تهیه سرویس برای خیلی از خانواده ها وجود ندارد، افزود: پدیده سگ های ولگرد تهدید جدی برای دانش آموزان به خصوص در فصول سرد سال است.

هواسی ضمن تشکر از شهرداری سنندج برای اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با معضل سگ های ولگرد، تاکید کرد: کمبود امکانات و اعتبار نمی تواند دلیل توجهی کم کاری یک سری از ارگان های مربوطه باشد.

در پایان این جلسه مصوباتی برای ابلاغ و اجرا توسط دستگاه‌های متولی مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha