زاهدان - ایرنا - تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان با ابراز همدردی با جبهه مقاومت، در پی شهادت جانسوز سید حسن نصرالله ، این شهادت را نه تنها یک ضایعه بزرگ بلکه نقطه عطفی در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار جهانی دانست.

محمود جوادیانفر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش بی‌نظیر نصرالله در مقابله با نیروهای اشغالگر و دفاع از ملت‌های مظلوم، بیان کرد: خون این شهید والامقام، همچون مشعلی فروزان، راه مقاومت را روشن‌تر خواهد کرد و انگیزه‌ای تازه به جوانان مبارز خواهد بخشید.

وی افزود: شهادت سید حسن نصرالله، که نماد شجاعت و اراده آهنین بود، غم بزرگی را بر دل‌های همه ملت‌های تحت ستم و آزادی‌خواهان جهان نشاند؛ چرا که این شهید مجاهد با تمامی وجود در مقابل استکبار جهانی ایستاد و هرگز در برابر ظلم سر فرود نیاورد، امروز شهادت وی درخت تنومند مقاومت را بار دیگر با خون آبیاری کرد و این درخت، هر روز مقاوم‌تر و استوارتر خواهد شد.

تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان ادامه داد: سید حسن نصرالله نه تنها یک رهبر برای لبنان و جهان اسلام، بلکه یک الهام‌بخش جهانی برای هر آن کسی بود که به دنبال عدالت و آزادی است، وی با اقدامات شجاعانه‌اش، الگویی از ایستادگی در برابر استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی را به همگان نشان داد.

وی با اشاره به نقش تاریخی سید حسن نصرالله در جبهه مقاومت، گفت: وی با تدبیر و دوراندیشی بی‌نظیر خود، بارها دشمنان را به عقب نشاند و توطئه‌های آنان را خنثی کرد، پیروزی‌های بزرگ مقاومت در نبردهای تاریخی همچون جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه، همه حاصل رهبری شجاعانه و بی‌نظیر او بود، شهادتش هرگز از عزم ملت‌های مظلوم در مسیر آزادی نخواهد کاست بلکه نیروی تازه‌ای به جبهه مقاومت خواهد بخشید.

جوادیانفر با اشاره به جایگاه والای شهدا در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: خون شهیدانی همچون سید حسن نصرالله، عزت و شرف را به ملت‌های مظلوم هدیه داده، شهادت در راه خدا، بزرگ‌ترین افتخار برای هر انسانی بوده و سید حسن نصرالله با نثار جان خود در این مسیر مقدس، به اوج افتخار دست یافت و ما معتقدیم که راه او توسط جوانان پرشور و معتقد، با قوت و استحکام بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی به نقش وحدت اسلامی در تقویت جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: شهادت سید حسن نصرالله باید بار دیگر ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه را به وحدت و همدلی بیشتر سوق دهد و تنها با اتحاد است که می‌توانیم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و اهداف والای شهدای مقاومت را محقق سازیم، امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری به همدلی و همبستگی نیاز دارد و شهادت این رهبر بزرگ باید نقطه آغازی برای تقویت این وحدت باشد.