تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ١۵ از اجرای پروژه انتقال آب‌های سطحی محدوده بزرگراه امام علی (ع) به کانال سرخه حصار خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد شیری روز دوشنبه با اشاره به اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی محدوده بزرگراه امام علی (ع) به کانال سرخه حصار در منطقه ١۵ به‌منظور هدایت و تکمیل شبکه آب‌های سطحی گفت: در این طرح ۳۴۵ متر طول از لوله‌های پلی اتیلن حاشیه بزرگراه شهید نجفی رستگار در محدوده مناطق ۱۵ و ۲۰ با لوله‌های بتنی با قطر هزار و ۲۰۰ میلی‌متر جایگزین و تعویض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در عمق چهار تا ۱۰ متر زمین با توجه به شیب زمین انجام می‌شود، افزود: ١٠ هزار مترمکعب خاک‌برداری و بتن ریزی به منظور زیرسازی لوله‌گذاری به حجم ۳۰ مترمکعب برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

شیری اضافه کرد: این پروژه تاکنون با اجرای ۵۰ متر از لوله‌گذاری، پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده است.

شهردار منطقه ۱۵ عنوان کرد: تمام بخش‌های این پروژه از طراحی و اجرا با جدیت و سرعت در حال اجرا است.

منطقه ۱۵ شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی شهر تهران از شمال به پادگان قصر فیروزه، ۴۵ متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی و از غرب به خیابان فدائیان اسلام و از جنوب به خیابان دولت‌آباد، کوه بی‌بی شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوه‌های شرقی تهران و حد شرقی اراضی افسریه منتهی می‌شود.