اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت گفت: ۱۸ ویژه برنامه متنوع برای بزرگداشت هفته ملی کودک ( ۱۴ تا ۲۰ مهرماه) در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: اهمیت به جایگاه کودک در آیات و روایات دینی و اسلامی مورد تاکید است و چون کودکان شاکله مدیریتی و اجتماعی آینده را تشکیل خواهند داد بنابراین باید مناسب با نیاز جامعه به این بخش توجه شود.

وی ادامه داد: کودکان ایران اسلامی در بیست سال آینده در لباس مدیریت قرار خواهند گرفت بنابراین باید برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تربیت مدیران آینده در دوران کودکی مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نباید از برنامه‌ریزی هفته کودک و قالبی که سالهای گذشته انجام می‌شد، پیروی کرد تا اثرگذاری بیشتری احساس شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: هفته کودک فرصتی است تا حقوق کودکان مورد اهتمام قرار گیرد و سازماهای مختلف با توجه به وظایف ذاتی به این مقوله بپردازند.

«احسان منصوری» افزود: جلب توجه افکار عمومی به حقوق کودکان، همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارتقا دانش جامعه به حقوق کودکان، آگاهی بخشی به جامعه نسبت به قوانین کودک، توجه به قانونگذاری ویژه کودکان، اهتمام به محتوای فرهنگی ویژه کودکان، توجه به وضعیت کودکان در حوزه بین‌الملل از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه بزرگداشت هفته کودک در اراک برگزاری جشنواره در فرهنگسرای شهر اراک با غرفه‌های مختلف است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: نشست تخصصی با عنوان جایگاه پدر در خانواده، آشنایی با کنوانسیون حقوق کودک، برگزاری پارلمان کودک‌، نشست ادبی فرهنگی، پخش فیلم کانون در ۴۵ مرکز، جشنواره عکس کودک و تقدیر از فعالان حوزه کودک از مهمترین برنامه‌های این نهاد در هفته کودک است.

منصوری ادامه داد: بازدید رایگان از موزه، عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی، توزیع بسته فرهنگی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تقدیر از خانواده‌های دارای چند قلو، برگزاری کارگاه برای والدین با موضوع فرزندپروری، نواختن زنگ دوستی، پرواز با بادبادک‌ها، پیاده‌روی خانوادگی، کارناوال عروسکی تماشاخانه سیار در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی است.

در این نشست، پوستر هفته بزرگداشت ملی کودک رونمایی شد.

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.