۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85294619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی آغاز شد 

اراک - ایرنا - مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مرکزی با ارسال ۹۶۶ اثر به دبیرخانه روز شنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک آزادی اراک آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در حاشیه آغاز این جشنواره به خبرنگار ایرنا، گفت: اولین مرحله این جشنواره در بخش استانی از ۲۷ آبان آغاز و تا ۲۹ آبان نیز ادامه دارد.

«احسان منصوری» افزود: پارسال ۷۷۰ اثر به این جشنواره ارسال و هنرمندان استان عناوین خوبی به دست آوردند.

وی با بیان اینکه، یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی، مردمی‌سازی قصه است و کانون در تلاش است داستان و قصه را در جمع‌های مختلف به شکل مردمی تبدیل کند، ادامه داد: نگرش تربیتی در قصه‌گویی همواره مورد اهتمام بوده و متولیان کانون در تلاشند تا این مهم، ارتقا داده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: احیا و زنده نگه داشتن، سنت قصه‌گویی از اهداف این جشنواره است تا نگاه جشنواره به نگاه مردمی تبدیل شود.

منصوری، شعار امسال این جشنواره را «با قصه لبخند بسازیم » عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد امید در جامعه و الهام‌آفرینی از رویکردهای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

وی بیان کرد: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای که به صورت ملی داوری می‌شود، مورد استقبال قرار دارد زیرا در این بخش، توانمندی شرکت کنندگان در حوزه صحنه، آشکار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نام‌آروان، روایت استوره‌ها و موضوع آزاد از محورهای پیش بینی شده در این جشنواره است که استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن، می‌تواند در این بخش روایت منحصر به فردی داشته باشد.

منصوری افزود: پایان آذر همزمان با شب یلدا، مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی با انتخاب برگزیدگان به کار خود خاتمه می‌دهد.

وی درباره چگونگی داوری این رویداد فرهنگی و هنری در استان گفت: سه داور ملی، یک داور از استان مرکزی و یک ناظر از سطح ملی آثار هنرمندان را در این جشنواره قضاوت می‌کنند.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی دوشنبه در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha