اصفهان- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تلف شدن ۱۰ راس دام(گوسفند) در مناطق عشایرنشین غرب استان در اثر صاعقه خبر داد.

منصور شیشه فروش شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به فعالیت سامانه بارشی اخیر در اصفهان اشاره کرد و افزود: صاعقه همچنین سبب شکسته شدن و آتش سوزی ۶ پایه برق رسانی در قمصر کاشان شد که توسط نیروهای عملیاتی منطقه تعویض شدند و مشکلی در تامین برق مردم پیش نیامد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بجز این موارد تاکنون خسارت دیگری در اثر فعالیت سامانه بارشی در اول هفته جاری گزارش نشده است.
شیشه فروش گفت: هواشناسی از فردا، سه شنبه تا پنجشنبه درباره وزش باد شدید و تندباد در بیشتر مناطق استان اصفهان هشدار زرد صادر کرده است.
وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی عشایر استان دام های خود را به ارتفاعات و دامنه کوهستانها نبرند و محل استقرار چادرها را در مسیر شیب دار قرار ندهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان پرهیز از کوهنوردی، توقف در حاشیه رودخانه ها و زیر درختان، استحکام بخشی سازه های ناپایدار، حفاظت از گلخانه های کشاورزی و واحدهای نگهداری دام و طیور را ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، عشایر در اصفهان بیشتر در مناطق فریدن، فریدونشهر، سمیرم، دهاقان و شهرضا بطور موقت سکونت دارند.

آنطور که در اطلاعیه شماره ۴۹ هواشناسی اصفهان آمده است، وزش باد شدید و تندبادهای موقت در نیمه مرکزی، غربی و جنوبی اصفهان از فردا سه شنبه آغاز می شود و تا آخر هفته ادامه دارد.
شدت فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه در مناطقی از کلانشهر اصفهان و شهرهای برخوار، نجف آباد، کبوتر آباد، نجف آباد، شهرضا، زرین شهر، مبارکه، ورزنه، سمیرم، چادگان، خوانسار، گلپایگان، داران، دهاقان، دهق، بویین میاندشت، فریدونشهر، اسلام آباد موگویی، نایین، کوهپایه و شاهین شهر و میمه خواهد بود.

شنبه و یکشنبه هفته جاری باران، رعد و برق، صاعقه و وزش باد شدید نیمه شمالی، شرق و غرب استان را فرا گرفت که هواشناسی برای این سامانه نیز هشدار زرد صادر کرده بود.

خرداد امسال وزش باد شدید و تندباد سبب سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب زدن به ۱۶ دستگاه خودرو در اصفهان شد.