تهران– ایرنا– پیکرهای فرماندهان و رهبران شهید حزب الله لبنان که در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنان، پیکر شهیدان شیخ «نبیل قاووق»، «محسن شکر»، «حاج عبد القادر»، «حاج جهاد»، «سمیر دیب»، «حاج نبیل جزینی» و «حاج ابو الفضل کرکی» از رهبران و فرماندهان حزب‌الله در آرامستان «روضة الشهیدین» در جنوب بیروت به خاک سپرده شد.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر یکشنبه در بیانیه‌ای شهادت شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش را تایید کرد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: عالم و مبارز شیخ نبیل قاووق در نتیجه حمله خائنانه صهیونیست‌ها به منطقه «الشیاح» ضاحیه بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی برجای گذاشته است.

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

در همین راستا، «کارمیت والنسی» تحلیلگر صهیونیست در اندیشکده امنیت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به ترور سید حسن نصرالله گفت: درست است که حزب‌الله بسیار ضربه سختی خورده است اما فراموش نکنیم که قدرت نظامی پیشرفته حزب‌الله و زرادخانه موشکی و راکتی آن همچنان موجود است.