۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85613336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیانیه وزارت امور خارجه و دفاع آلمان برای خروج شهروندانشان از لبنان

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه و دفاع آلمان عصر امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای مشترک نسبت به خروج شهروندان این کشور از لبنان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در بیانیه مشترک وزارت امور خارجه و دفاع این کشور آمده است که آلمان کارکنان غیرضروری، خانواده‌های کارکنان سفارت و اتباع آلمانی را که از نظر پزشکی آسیب‌پذیر هستند از لبنان خارج کرده و از دیگرانی که در صدد ترک این کشور هستند، حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان سطح بحران خود را برای ماموریت‌های خود در بیروت، رام الله و تل آویو در آخر هفته دوباره افزایش داد، اگرچه سفارت‌خانه‌ها در آنجا همچنان فعال هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز گفته بود: در حال حاضر ۱۸۰۰ شهروند آلمانی در لبنان ثبت نام شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که سفارت آلمان در لبنان به حمایت از شهروندان باقی مانده و تلاش‌ های خود برای خروج آنها از طریق پروازهای تجاری و سایر وسایل ادامه می‌دهد. وزارت امور خارجه و وزارت دفاع به هماهنگی بسیار نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز دوشنبه، لبنان را به حمله زمینی تهدید کرده و گفته بود: از تمام توانایی خود حتی حمله زمینی استفاده خواهیم کرد.

او در جریان دیدار با نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی خطاب به آنها افزود: برای اینکه بتوانیم ساکنان (شهرک نشین صهیونیست) شمال (فلسطین اشغالی) را (به خانه های خود) بازگردانیم، از تمام قدرت خود از جمله شما استفاده خواهیم کرد.

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز دوشنبه در پیامی به وزیران خارجه ۲۵ کشور جهان گفت که تل آویو مخالف آتش بس در لبنان است و خواهان این امر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha