تهران- ایرنا- نماینده دوره نهم مجلس از بیانیه جمعی از نمایندگان ادوار و فعلی مجلس در محکومیت شهادت شهید سید حسن نصرالله خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: ۱۲۰۰ نفر از نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را در محکومیت شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان صادر کردند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این بیانیه توسط آقای عبدالرضا عزیزی نماینده اسبق شیروان در مجلس تدوین شده و به امضای نمایندگان ادوار و فعلی مجلس رسیده است.

در این بیانیه آمده است: سیدحسن نصرالله مجاهد بزرگ و عزیز محور مقاومت، اسطوره مبارزه با رژیم سفاک و جنایتکار اسرائیل که آرزویش شهادت در راه خدا بود اینک با افتخار به خیل شهدای عزیز پیوست و در جوار الهی آرام گرفت.

این بیانیه می افزاید: هرچند شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش غمی جانکاه برای مسلمین جهان خصوصا مردم عزیز لبنان و فلسطین و جبهه مقاومت است اما رسوا کننده ماهیت ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش خواهد شد و عزمی راسخ برای مبارزه با اسرائیل جنایتکار ایجاد خواهد نمود.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: ما جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به آقا امام زمان (ع)، مقام معظم رهبری، مردم شریف لبنان و مجاهدان جبهه مقاومت و همه مسلمانان و تمامی آزادیخواهان جهان، امیدواریم خون پاک شهیدحسن نصرالله و شهدای عزیز غزه، لبنان و شهدای مقاومت باعث بیداری هرچه بیشتر مسلمانان شده و نابودی رژیم جنایتکار اسرائیل را تسریع نماید.

به گزارش ایرنا؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.