اجتماع دانش‌آموزان تهرانی در حمایت از فلسطین و لبنان

تهران- ایرنا- اجتماع بزرگ صدها دانش‌آموز شهر تهران در دوره‌های مختلف تحصیلی در حمایت از مردم فلسطین و حزب الله لبنان در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، امروز سه شنبه - ۱۰ مهرماه - دانش آموزان تهرانی همراه با معلمان برای حمایت از مردم، کودکان و نوجوانان غزه و لبنان در میدان فلسطین تهران گردهم آمدند و به شهید سید نصرالله لبیک گفتند، این دانش آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهید سید حسن نصرالله، شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

محمدعلی دانش آموز کلاس هفتم منطقه ۱۱ تهران در این اجتماع به خبرنگار ایرنا گفت: ما در کنار همسالان خود در کشورهای مظلوم فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم، همچنان روحیه خود را حفظ می‌کنیم و برای مقاومت خود را آماده می‌کنیم.

وی افزود: مردم فلسطین سال‌هاست که آرامش را به چشم ندیده‌اند، صلح در جهان باید برقرار باشد.

سحر دانش آموز کلاس دهمی درباره حضورش در این مراسم گفت: این اقدامات غیر انسانی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشانه ناتوانی اوست، ما در کنار مردم لبنان و غزه هستیم و با آنها همدلی می‌کنیم.

امیرعلی دانش آموز کلاس نهمی نیز گفت: امروز به اینجا آمدم تا با حضورم مشت محکمی به دهان اسرائیل بزنم.

وی ادامه داد: کودک کشی هیچ توجیهی ندارد، ما باید از کودکان و نوجوانان مظلوم جهان حمایت کنیم.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: امروز در کنار دریای خروشان مردم ایران در میدان فلسطین به نمایندگی از داغ دیدگان سید حسن نصرالله جمع شدیم تا فریاد انتقام‌خواهی طلاب و دانشجویان را به گوش سایرین برسانیم.

اجتماع دانش‌آموزان تهرانی در حمایت از فلسطین و لبنان

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق افزود: انتقام‌ این خون‌های پاک باید از اسرائیل گرفته شود و اگر این انتقام را نگیریم این سگ هار، هار تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار جبهه مقاومت هستیم، ادامه داد: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اسرائیل، سردمداران جبهه غرب و شیطان بزرگ آمریکا که هیچ وقت در کنار هیچ ملتی نایستاد، باید بداند این حرکت‌های کور خللی در جبهه مقاومت ایجاد نمی‌کند و فقط آبروی خود را می‌برند و اضمحلال خود را سرعت می‌بخشند.

وی یاد آور شد: با شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم پیمان می‌بندیم که در پاسداری از خون شما کوتاهی نخواهیم کرد و تا پایان عمر از ارزش‌های شما دفاع خواهیم کرد.

همچنین در این اجتماع پس از اجرای سرودهای حماسی، بیانیه دانش‌آموزان در این مراسم توسط یکی از دانش‌آموزان دختر قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: فریاد حمایت خود را از کودکان فلسطین و لبنان بلند می‌کنیم. آنها قربانی ظلم و ستم شده‌اند و صدای مظلومیت آنها در میان هیاهوی سیاست‌ها به خاموشی رفته است.

در بخشی دیگر از این بیانیه عنوان شده است: صحنه‌های دردناکی را در لبنان و فلسطین می‌بینیم و کودکان از حق زندگی و امنیت محروم هستند و هر روز شاهد شهادت و زخمی شدن آنها هستیم و جامعه جهانی در برابر این مسائل سکوت پیشه کرده است.

همچنین تاکید شد: دانش‌آموزان با الهام از آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی در کنار کودکان فلسطین و لبنان ایستاده‌ایم و از سازمان‌های بین المللی خواستاریم به وظیفه انسانی خود عمل و به تجاوز پایان دهند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما کودکان ایرانی متعهد می‌شویم تا برچیده شدن ظلم جهانی در راستای زمینه سازی تحقق حکومت امام زمان (عج) ثابت قدم بمانیم.از ملت ایران می‌خواهیم با تکیه بر همبستگی و اتحاد خود حمایت از مردم فلسطین را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، این دانش آموزان در پایان مراسم شعارهای مرگ بر اسرائیل و الله اکبر سردادند و گل‌هایی را مقابل تصویر دبیر کل حزب الله لبنان قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha