تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

همدان- ایرنا- همزمان با بهار تعلیم و تربیت دانش آموزان همدانی در کنار سایر همکلاسی های خود در سراسر کشور درس مهرورزی آموختند و با کمک هر چند کوچک به همنوع همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن عاطفه ها در سال های اخیر در مدارس برگزار می شود و فرصتی مناسب برای مرور درس مهرورزی و همدلی دانش آموزانی است که با آغاز سال تحصیلی جدید در مسیر تعلیم و تربیت گام بر می دارند و نوع دوستی آنها را تقویت می کند.

«زنگ عاطفه‌ها» امروز سه شنبه (دهم مهر) بصورت سراسری در استان همدان با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما، مراکز نیکوکاری و بسیج نواخته شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ که از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و تامین بخشی از شهریه دانشجویان نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و در این زمینه نیز به ولی‌نعمتان کمک می‌کنیم.

سید حسن نعمتی از تهیه و توزیع ۲۴۵ هزار پاکت در مدارس استان خبر داد و افزود: پویش مشق همدلی با شعار آینده ساز باشیم در مدارس با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه‌ انفاق، نیکوکاری، خیر و احسان در جامعه، فراهم‌سازی فرصت حضور و مشارکت آحاد مردم، تقویت فرهنگ همدلی و تامین بخشی از نیازهای دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی در همدان اجرایی شد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: دفاتر ۱۷ گانه کمیته امداد، ۲۴۱ مرکز نیکوکاری، هزار و ۴۴۲ پایگاه در مدارس، ۶۹ پایگاه‌ در سطح شهر، مصلی و میادین در حال دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران استان هستند و همچنین این پایگاه ها در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برپا شده‌است.

نعمتی، کمک های جمع شده در سال گذشته را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های خیران و مردم نیک‌اندیش است و همچنین نیکوکاران عزیز می‌توانند با کد دستوری # ۰۸۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۱۷۷۷۷۷۷ نسبت به پرداخت کمک‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مهمترین هدف زنگ عاطفه‌ها، نهادینه کردن فرهنگ انفاق در نسل جدید و کمک به دانش آموزان نیازمند و کم بضاعت است و در صورت فقدان دانش آموزان نیازمند در مدارس اهداکننده کمک، همیاری‌ها به دیگر مدارس اهدا خواهد شد.