سنندج-ایرنا- شور عاطفه‌ها در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند در مدارس کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، هر سال و در آستانه آغاز سال تحصیلی، جشن عاطفه‌ها با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت در سراسر کشور برگزار می شود.

امسال نیز مرحله اول این جشن ۲۷ شهریور همزمان با سراسر کشور در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق مختلف استان کردستان آغاز شد و مردم نیکوکار استان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌ها تحویل دادند.

مرحله دوم این جشن نیز امروز با عنوان شور عاطفه ها و در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در مدارس استان کردستان آغاز شد تا دانش آموزان علاوه بر کمک به همکلاسی‌های خود، فرهنگ کمک به همنوع را نیز یاد بگیرند.

آیین نمادین زنگ عاطفه‌ها (شور عاطفه ‌ها) روز سه‌شنبه‌ با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان در مدرسه هیات امنایی پسرانه جام جم سنندج برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در این ایین اظهار کرد: نهاد کمیته امداد هرساله در آستانه بازگشایی مدارس اقدام به برپایی پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها با هدف ترویج سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و استفاده از ظرفیت حداکثری خیران برای تأمین بخشی از نیازهای دانش‌آموزان تحت پوشش خواهد کرد.

رضا طوسی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ پایگاه اصلی جشن عاطفه‌ها در سطح استان برپا و ۱۲۴ میلیارد ریال کمک برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری شد، گفت: کمک‌های جمع آوری شده سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۱۰ درصد رشد داشت.

وی یادآور شد: امسال نیز ۱۲۵ پایگاه اصلی جشن عاطفه‌ها در سطح ادارات، مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، میادین اصلی شهرها، مدارس و مصلاهای نماز جمعه استان برپا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: امسال تاکنون ۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که کمک‌های امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از صفات برجسته ما ایرانی ها مهرورزی به همنوعان است و بی شک اگر کسی از درد و رنج دیگران ناراحت نشود از درجه انسانیت سقوط کرده است.

حجت الاسلام سید محمد سادات با بیان اینکه خداوند در قران بارها بر کمک به همنوعان و رفع نیاز نیازمندان تاکید کرده است، گفت: خداوند افراد خیر، نیکوکار و سخاوتمند را دوست دارد و شما دانش‌آموزان باید از هم اکنون کمک به همنوع را یاد بگیرید.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ سنندج در این آیین اظهار کرد: این نهاد هر سال در آستانه بازگشایی مدارس بستری را فراهم می کند تا افراد خیر و نیکوکار به دانش‌آموزان بی بضاعت و نیازمند در استانه سال تحصیلی کمک کنند.

علیرضا خوشبخت افزود: در شهرستان سنندج هفت هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند که از طریق مختلف و درایام سال از این نهاد حمایتی خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: امسال برای نخستین باردر استان کردستان و شهرستان سنندج برای تمام دانش‌آموزان بسته های لوازم التحریرتهیه و قبل از آغاز سال تحصیلی تقدیم دانش‌آموزان بی بصاعت شد، امروز نیز این جشن در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری درمیان دانش‌آموزان در مدارس برگزار می شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه ۲ سنندج یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در مدارس در همان مکدارس اگر دانش‌آموز نیازمند وجود داشته باشد بین آنها تقسیم می شود و اگر مدرسه برخوردار باشد نیز به سایر مدارس نیازمند داده می شود تا بین دانش آموزان توزیع شود.

پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها، هفته آخر شهریور در میادین اصلی شهرهای استان کردستان برپا شد، امروز دهم مهر در سطح مدارس برخوردار دایر شده و روز جمعه بیست‌وسوم مهر نیز در مصلاهای نماز جمعه برپا می‌شود.