مشهد-ایرنا- نشست راهبردهای حمایت از جبهه مقاومت در عرصه بین‌الملل روز سه‌شنبه به صورت حضوری و مجازی و با حضور جمعی از بزرگان و علمای کشورهای اسلامی در محل جامعه المصطفی العالمیه شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، یکی از استادان دانشگاه صنعای کشور یمن در این نشست گفت: یمن جزیی از محور مقاومت به شمار می‌رود و مردم یمن به خاطر جنگ، اوضاع اقتصادی و تحریم های ظالمانه در مبارزه با اسرائیل مشارکت دارند و باید صدای مردم یمن را به مردم جهان رساند.

سید ابراهیم الشامی ادامه داد: با شکل گیری طوفان الاقصی تمام یمنی ها به موضوع فلسطین علاقه نشان دادند و دوست دارند جزیی از این مبارزه باشند و از این رو یمن در چند جبهه با اسرائیل درگیر شد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: می توانستیم جزیی از این مبارزه نباشیم و با وجود وضعیت مشکلات اقتصادی در مبارزه با اسرائیل شرکت نکنیم ولی ارزشهای اسلامی و شهادت بالاتر از نیاز مادی مردم در کشور ما تعریف شده است.

وی گفت: بعد از شهادت سید حسن نصرالله شاهد محبوبیت جهانی او هستیم، زیرا او در نزد تمام آزادگان جهان جایگاه ویژه ای داشت.

حزب الله یک راهبرد و مکتب است

عضو مجلس سنای پاکستان و رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در این نشست اظهار کرد: تفکر حزب الله در یک شخص منحصر نشده است، بلکه حزب الله یک راهبرد و مکتب است و بر این اساس می دانیم مقاومت مردمی بهتر از قبل ادامه پیدا خواهد کرد.

علامه راجه ناصر عباس جعفری افزود: راه مجاهدت ۱۴۰۰ سال است که ادامه دارد و ائمه اطهار در این مسیر به شهادت رسیدند ولی نتوانستند مبارزه را از جمع شیعیان بگیرند؛ از سوی دیگر امام خمینی(ره) گفتند ملتی که شهادت دارد اسارت نخواهد داشت و امیدواریم به زودی شاهد از بین رفتن اسرائیل به واسطه خون سید مقاومت باشیم.

وی ادامه داد: شیاطین بدانند که هیچ وقت به پیروزی نخواهند رسید و افرادی که راه خدا را طی می‌کنند به پیروزی خواهند رسید زیرا وعده خداوند پیروزی حزب الله است، از این رو مسیر تفکر سید حسن نصرالله در تمام جهان گسترش خواهد یافت.

سکوت مرگبار ننگ بزرگی است

رییس بنیاد دعوت اسلامی علمای افغانستان نیز گفت: حمایت و دفاع از سرزمین های اسلامی به عنوان یک فریضه دینی است و باید کشورهای اسلامی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

مولوی سید عبدالهادی هدایت افزود: حمایت از فلسطین و لبنان در شرایط کنونی لازم است و کشورهای مصر، اردن و حاشیه خلیج فارس با داشتن امکانات مختلف باید به دفاع از سرزمین های اسلامی به عنوان یک واجب دینی توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: افرادی که در برابر این جنایت ها مهر خاموشی بر لب زده اند ستون پنجم جنایتکاران اشغالگر هستند و باید بدانیم که اکنون دوره آزمایش الهی است و تسامح در برابر اسرائیل و آمریکا پذیرفته شده نیست.

جهاد تبیین در عرصه بین‌المللی دنبال شود

یک پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه از کشور هندوستان نیز گفت: همانگونه که در زمان مبارزه با داعش نیروی انسانی از کشورهای مختلف اسلامی با عناوینی همچون لشکر فاطمیون و زینبیون به مقابله با آنان پرداختند و آن را از میان بردند، در مقابل رژیم اشغالگر قدس هم باید این گونه رفتار کنیم.

حجت‌الاسلام سید سبط حیدر زیدی افزود: از سوی دیگر پرداخت کمک مالی همچون گذشته می تواند در مسیر محور مقاومت بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که حضور در تجمع ها و تظاهرات های اعتراضی در قبال جنایت های اسرائیلی باید مورد تاکید قرار گیرد تا دشمنان بدانند که ما از آنان ترسی بر دل نداریم.

این استاد دانشگاه از کشور هندوستان بیان کرد: باید جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در عرصه بین‌المللی دنبال شود تا ظلم‌های جنایتکاران اسرائیلی برای مردم جهان بیان شود.

وی گفت: مسلمانان بدانند که تحریم کالاهای اسرائیلی بسیار نقش موثری دارد و اگر مراجع دینی در این خصوص فتوا صادر کنند موجب یک تحریم و ضربه اقتصادی بسیار بزرگی علیه این جنایتکاران خواهد بود.

حجت‌الاسلام زیدی ادامه داد: ساخت انیمیشن برای کودکان و همچنین فیلم و سریال برای نشان دادن جنایت های جنایتکاران رژیم صهیونیستی می‌تواند موجب تقویت محور مقاومت و تبیین ظلم دشمنان اسلام شود.

جنایت های اسرائیل بی سابقه است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان نیز گفت: به فرموده پیامبر اسلام هر کس ندای مسلمانی را بشنود و از او یاری نکند، مسلمان نیست و مسلمانان وظیفه جدّی در این خصوص دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی ‌بامیانی افزود: سران کشورهای اسلامی تاکنون در این خصوص امتحان خوبی را پس نداده اند و برخی حتی در کنار رژیم جنایت کار اسرائیل ایستاده اند و این در حالی است که سران کشورهای اسلامی می‌توانند از راه مجامع بین المللی و با اعمال فشار بر اسرائیل و آمریکا به مردم کشورهای لبنان و فلسطین یاری رسانند.

وی ادامه داد: اهالی فرهنگ نیز می‌توانند با بیان اهمیت، عظمت و ضرورت حمایت از محور مقاومت و بیان مظلومیت مردم، صدای مظلومیت آنان را به وجدان های آزاده جهان برسانند.

این عضو شورای علمای شیعه افغانستان اظهار کرد: سایر مسلمانان نیز با رساندن امکانات مالی و مادی به مردم کشورهای فلسطین و لبنان به آنان یاری برسانند و این یک مسئولیت برای همه مسلمان در سراسر جهان است که چهره خبیث آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل جنایت پیشه را به جهانیان معرفی کنند.

وی گفت: جنایات های اسرائیل در طول نیم قرن گذشته که با حمایت کشورهای غربی و آمریکا انجام داده است، بی سابقه است و نزدیک ۴۳ هزار نفر از اقشار مختلف در فلسطین را به شهادت رساند و این در حالی است که سایر کشورها، فقط نظاره گر بودند.

حجت الاسلام رضوانی ‌بامیانی ادامه داد: مردم آزاده خواه همچون دانشجویان دانشگاه های آمریکا این جنایت ها را محکوم کردند و این در حالی است که مسلمانان، در پیشگاه وجدان خود، تاریخ و خداوند مسئول هستند و باید مردم دنیا را متوجه جنایت‌های اسرائیل و آمریکا کنند.