دزفول – ایرنا – رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: ۷۰ درصد تماس‌ها به آتش نشانی دزفول مزاحم تلفنی است که موجب اختلال در عملیات امدادرسانی این سازمان شده است.

روح الله بهشتی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز گلایه از آمار بالای مزاحمت‌های تلفنی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی دزفول بیان کرد: متاسفانه برخی با تماس‌های غیرضروری و مزاحمت تلفنی باعث خلل در خدمت رسانی نیروهای آتش نشانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار بالای مزاحمت‌های تلفنی موجب اختلال در عملیات‌های امدادی این سازمان شده است، افزود: مزاحمت‌های تلفنی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی محدود به ساعت خاصی نیست و در تمام طول شبانه روز صورت می‌گیرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: مهمترین انتظار و مطالبه آتش نشانان دزفول از مدیران شهری کمک به تکمیل زیرساخت‌ها، به روز رسانی تجهیزات و بهبود شرایط رفاهی و معیشتی آتش نشانان است.

وی آتش نشانی را نقطه امید حادثه دیدگان در حوادث دانست و افزود: آتش نشانی شغلی عجین شده با ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی است و آتش نشانان برای نجات و کمک به حادثه دیدگان، جان خود را به خطر می‌اندازند و این موجب شده تا مورد احترام مردم باشند.

روح الله بهشتی فرد؛ رییس سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول

بهشتی فرد، با بیان اینکه نوع دوستی، تعهد و علاقه کاری ویژگی مشترک همه آتش نشانان است، گفت: اگر شجاعت و عشق به مردم و دغدغه نجات جان انسان‌ها نباشد، بدون شک هیچ آتش نشانی با توجه به سختی و مخاطره‌های کار آتش نشانی، حاضر به ادامه کار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفتم مهرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.

شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان درصورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.