اسلام‌آباد - ایرنا - حکمران ایالت سِند در جنوب پاکستان با ابراز همدردی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و لبنان درپی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در بیروت و تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: مقابله با توطئه‌های اسرائیل همسویی و همکاری در جهان اسلام را می طلبد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، محمد کامران خان تِسوری امروز در شهر کراچی مرکز ایالت سِند با حضور در سرکنسولگری ایران ضمن امضای دفتر یادبود شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سرتیپ پاسدار شهید عباس نیلفروشان با حسن نوریان سرکنسول ایران دیدار و مراتب‌ همدردی و همبستگی خود را ملت و دولت ایران اعلام کرد.

این مقام ارشد ایالتی پاکستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید جنبش حماس، شهید سید حسن نصرالله و شهید سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، اظهار داشت: همه نهادهای بین المللی اعم از سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، دیوان بین المللی دادگستری و ... وحشیگری و تجاوزات رژیم صهیونسیتی را محکوم کرده اند.

وی بر لزوم همگرایی و همکاری جهان اسلام علیه اسرائیل تاکید کرد و افزود: قطعنامه های متعددی علیه جنایات اسرائیل به تصویب رسیده است ولی اسرائیل از اقدامات تروریستی خود دست بردار نیست.

کامران تسوری گفت: هیچ مذهب و دینی در دنیا قتل و جنایت علیه مردم بی گناه را تائید نمی‌کند اما اسرائیل این جنایت ها را به خاطر منافع مادی خود مرتکب می‌ شود.

وی اعلام کرد طی نامه ای به وزیر امور خارجه پاکستان خواستار دیپلماسی فعال این کشور در مجامع بین‌المللی علیه اقدامات تروریستی اسرائیل شده است.

حکمران ایالت سِند پاکستان گفت امروز به سرکنسولگری ایران آمده ام تا به ملت شریف ایران پیام بدهم که قلب همه ما جریحه دار است و در این لحظات تلخ در کنار دولت و ملت ایران ایستاده ایم.

حسن‌ نوریان، سرکنسول ایران در کراچی با قدردانی از همبستگی و همدردی مردم و مقامات دولت پاکستان گفت ‌که هر دو کشور همسایه و برادر در لحظات تلخ و شیرین در کنار هم ایستاده اند.

وی با تاکید بر هم افزایی میان کشورهای تاثیر گذار جهان اسلام در مجامع منطقه‌ای و بین المللی در دفاع از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین و لبنان افزود: عالم اسلام باید با استفاده از ظرفیت نهادهای منطقه ای و بین المللی مثل جنبش عدم تعهد ،سازمان همکاری اسلامی ، سازمان ملل و ... در مقابل وحشیگری های رژیم صیهونیستی متحد شوند.

همچنین تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی شهر کراچی با حضور در محل سرکنسولگری کشورمان شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سرتیپ پاسدار شهید عباس نیلفروشان را به ملت ایران تسلیت گفتند.

براساس این گزارش، شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۲۸ حزب سیاسی و مذهبی این کشور امروز طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد ضمن محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درپی جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جمعه این هفته تظاهرات گسترده علیه اسرائیل در شهرهای مختلف پاکستان برگزار خواهد شد.