قم- ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب‌الله ما را قدرت‌مندتر نمود، آن‌چه که ملاحظه می‌کنیم اقتدار است، در همین مسیر به راه خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام شیخ حسن البغدادی سه‌شنبه شب در آیین راه نصرالله که به منظور بزرگداشت سید حسن نصرالله در صحن جامع مسجد جمکران در قم برگزار شد همچنین اظهار داشت: حزب‌الله قدرتمند است، کسانی هستیم که دشمنان با ما دشمنی می‌کنند، دوستان‌مان نیز ما را دوست می‌دارند.

وی در ادامه افزود: دشمنان در آرزوی نابودی ما هستند و دوستان هم برای پیروزی‌مان دعا می‌کنند، چرا که امروز حزب‌الله همان گوهر تابناک تاج مقاومت است.

وی بیان کرد: ما مانند پرچم سرافراز حضرت عباس‌(ع) در کربلا هستیم، با این تفاوت که امروز پرچم ما در خدمت ولی‌فقیه زمان است.

البغدادی همچنین یادآور شد: ما در غم از دست دادن فرمانده‌ای شجاع و مقاوم و رهبری سترگ در جبهه مقاومت، سید شهیدان مقاومان آزادی راه قدس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید حسن نصرالله به سوگ نشسته‌ایم.

این عضو حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: دشمنان خیال کردند، با شهادت سید بزرگوار و فرماندهان مقاومت، ما ضعیف و تسلیم خواهیم شد، اما چنین خوابی برای آنان هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی در بخش دیگری سخنان با بیان اینکه ما پیروان پیامبر اکرم(ص) هستیم گفت: امروز امام واقعی ما امام زمان‌(عج) و رهبرمان نیز نایب امام است.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله بیان داشت: با شهادت دبیرکل حزب‌الله ما قدرت‌مند و سترگ‌تر شده‌ایم، عظمت‌مان افزایش پیدا کرد، امروز آن‌چه که ملاحظه می‌کنیم اقتدار است، همین مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: عملیات‌ها در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دارد، ارتباط نظام‌یافته ما قوی‌تر از قبل شده‌است و در مقابل تجاوز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به لبنان و فلسطین ایستادگی نموده و از این پس نیز خواهیم کرد.

البغدادی همچنین با ذکر این نکته که اکنون در میدان مبارزه تنها نیستیم گفت: تمام محور مقاومت اعم از فلسطین، یمن، عراق و سوریه به رهبری جمهوری اسلامی ایران در کنار ما هستند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی سرافراز و سربلند، هیچ‌گاه حزب‌الله را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.

وی در ادامه سخنان با یادآوری اینکه آمریکا و غرب پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی حکومت عثمانی، رژیم صهیونیستی را در منطقه تاسیس کردند افزود: آمریکا و کشورهای غربی‌ خواستند ما را وادار به تسلیم کنند، اما از همان زمان مبارزه‌های خود را آغاز کردیم تا زمانی که انقلاب‌اسلامی ایران به رهبری حضرت امام‌(ره) به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا قطع کردن دست مستکبران از منطقه را سرلوحه تمام برنامه‌هایش قرار داد، اما باید بدانیم، رژیم موقت صهیونیستی در فلسطین، دروازه ورود آمریکا و غرب به منطقه است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم هویت، آزادی و آزادگی خود را حفظ کنیم، باید ابتدا فلسطین را از دست صهیونیست‌ها آزاد کنیم.

البغدادی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا حزب‌الله پس از هفتم اکتبر در درگیری‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی دخالت کرد افزود: از روز پس از هفتم اکتبر رئیسان جمهور آمریکا، فرانسه و مسئولان انگلیس به سمت سرزمین‌های اِشغالی آمدند، ما می‌دانستیم، طرح آنها شکست مقاومت فلسطین و پس از آن، حمله به مقاومت لبنان و سپس سوریه، عراق، یمن و جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: ما در جریان بودیم این شیطان‌ها قصد دارند جبهه‌های مقاومت را یکی پس از دیگری شکست دهند، از این رو اطلاع داشتیم اگر بتوانند فلسطینی‌ها را شکست دهند به حزب‌الله نیز حمله خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در بخش پایانی سخنان گفت: مقاومت اسلامی در سلامت است، و در میدان نبرد علیه صهیونیست‌ها مطابق طرح و نقشه‌ای که دبیرکل شهید ترسیم کرده، عمل می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز حزب‌الله با موشک‌های سنگین اطراف پایتخت رژیم غاصب را هدف قرار داد، شب گذشته آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شایعه کردند که می‌خواهند زمینی به جنوب لبنان وارد شوند، اما اندکی نگذشت از این فکر پشیمان شدند، و بازگشتند چون برادران و فرزندان مقاومت مقابله نمودند، از پیروزی خود اطمینان داریم و مانند کوه استوار هستیم.