شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وزش باد شدید در این استان گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط استان سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به کمتر از هفت کیلومتر در شهرکرد شده است.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد شدید تا روز پنجشنبه ادامه دارد و سپس از روز جمعه وزش آن ملایم‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بنا بر داده‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست در برخی ساعات روز چهارشنبه و به صورت لحظه‌ای غلظت ذرات تا قطر ۲.۵ میکرون برابر با ۴۸ و ذرات تا قطر ۱۰ میکرون برابر با ۷۶ میکروگرم در مترمکعب گزارش شده که به دنبال آن هوا برای گروه‌های حساس ناسالم شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین تا پایان هفته برای ارتفاعات شمالی استان احتمال رگبار پراکنده باران وجود دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه تا ۴۸ ساعت آینده میانگین دما تغییر محسوسی در استان ندارد، یادآور شد: از روز جمعه تا یکشنبه جو به نسبت پایداری در استان حاکم می‌شود و کاهش نسبی دمای صبحگاهی و افزایش نسبی دما در طول روز انتظار می‌رود.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.