کرمان- ایرنا- مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهداد از پاکسازی و نظافت محیطی بیابان لوت شهداد در آخرین روز هفته گردشگری خبر داد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده روز چهارشنبه در زمینه پاکسازی بیابان لوت شهداد همزمان با ایام هفته گردشگری افزود: بخشی از بیابان لوت در ناحیه کلوت‌ها با حضور مدیران اقامتگاه‌های بومگردی و واحدهای اقامتی، جوامع محلی و جمعی از آفرودسواران، از وجود زباله پاکسازی و نظافت شد.

وی اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی به ویژه در ۶ ماهه دوم سال که شرایط اقلیمی این منطقه مناسب‌تر است از این میراث طبیعی جهانی بازدید می‌کنند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی شهداد در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ توجه و اهمیت حفظ محیط زیست و حفاظت از میراث جهانی بیابان لوت بوده و هر ساله با شروع فصل گردشگری بخش شهداد با کمک دوستداران و علاقه‌مندان محیط زیست و میراث‌فرهنگی برگزار می‌شود.

لوت دشتی بیابانی در جنوب شرقی ایران است که این دشت، با مساحتی بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع (شامل عرصه و حریم) در بین بخش‌هایی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد و با مساحتی در حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر، حدود ۱۰ درصد از وسعت ایران را دربر گرفته است؛ بیابان لوت، بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.