۶۰ برنامه هفته گردشگری در کرمان اجرا می شود

کرمان - ایرنا - معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۶۰ برنامه در حوزه گردشگری به مناسبت هفته گردشگری از پنجم تا ۱۳ مهر در استان اجرا می شود که مرکز استان میزبان ۱۲ برنامه است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین تجلی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: امسال هفته گردشگری در کشور با شعار " گردشگری صلح " و با توجه به شعار دولت چهاردهم مبنی بر وفاق ملی تعریف، برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی بیان کرد: در آغاز برنامه های هفته گردشگری مدیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و تشکل های فرهنگی در گلزار شهدای کرمان و مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا می‌کنند.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شرکت در نماز جمعه و توزیع بروشور و اقلام گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری رویداد میراث جهانی و مردمی در باغ شاهزاده ماهان، نواختن زنگ گردشگری مدارس، نمایشگاه عکس گردشگری در باغ موزه هرندی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه های هفته گردشگری در استان کرمان محسوب می شود.

تجلی خاطرنشان کرد: رونمایی از طرح گردشگری سبز و افتتاح موزه گلیم سیرجان نیز در شهرستان سیرجان برگزار می شود و افتتاح ۲ دفتر خدمات مسافرتی در کرمان و سه واحد بومگردی در شهرهای راین، گلباف و سیرچ را طی هفته گردشگری داریم.

۶۰ برنامه هفته گردشگری در کرمان اجرا می شود
محمد حسین تجلی معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی

وی با اشاره به برگزاری وبینار افتتاح پروژه های بزرگ گردشگری سراسر کشور افزود: همچنین در هفته گردشگری رونمایی از باشگاه سفیران جاده ها با حضوران مسئولان پلیس راهور استان کرمان و به صورت پایلوت اجرا می شود که هدف آن آگاهی خانواده ها از سفر ایمن و سالم است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: برنامه های پاکسازی بیابان لوت با رویکرد گردشگری صلح با طبیعت، نشست تخصصی فعالان گردشگری، تجلیل از پیشکسوتان گردشگری شرق استان در بم، گردشگری کودک و بازدید از باغ موزه هرندی و فعالیت های این مجموعه نیز در هفته گردشگری انجام می شود.

وی تصریح کرد: نشست تخصصی گردشگری در اتاق بازرگانی با حضور فعالان گردشگری برگزار می شود که با برپایی نمایشگاه عکس تخصصی گردشگری و رونمایی از پویش کرمان دل عالم همراه است.

تجلی اظهار کرد: در هفته گردشگری و در برنامه رالی از خزر تا خلیج فارس ۳۰ اتوموبیل به کرمان می رسند که برنامه ویژه ای در شهر کرمان تدارک دیده شده است و همچنین رالی و نمایش خودروهای کلاسیک در شهر کرمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه نخست ابتدای سال جاری بر اساس آمار اقامت در هتل های استان کرمان تعداد ۶ هزار و ۴۸۰ نفر گردشگر خارجی و ۲۵۸ هزار نفر گردشگر داخلی به این استان سفر کرده اند.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۰۵ واحد اقامتی با ۱۲ هزار و ۶۴۱ تخت، به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: برای جذب گردشگر به استان کرمان باید ضمن تبلیغ و شناسایی ظرفیت های مختلف استان برای حضور در رویدادها و نمایشگاه های گردشگری در تهران و خارج از کشور حتما باید برنامه ریزی شود.

تجلی بیان کرد: تعداد ۳۴۷ واحد بومگردی در استان کرمان داریم که ۱۶۰ واحد راکد هستند که باید این واحدها فعال شوند و آماده پرداخت تسهیلات هستیم البته بومگردی ها باید از تک محصولی به سمت چند محصولی بروند.

وی ادامه داد: از ۱۳۳ دفتر خدمات مسافرتی استان تعداد، ۱۰۰ واحد غیر فعال هستند که جزو چالش های حوزه گردشگری استان محسوب می شوند و مهمترین دلیل این رکود استفاده گردشگران از خدمات فضای مجازی است.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه باید فرصت فعالیت برای همه افراد در حوزه گردشگری فراهم شود گفت: فعالیت غیرمجاز تورهای گردشگری نیز باید نظارت شود و از این تورها دعوت می کنیم تا در کانال رسمی فعالیت کنند.

استان کرمان با ۱۰ اثر ثبت جهانی، شامل ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم، کاروانسراهای گنجعلیخان کرمان و چاه کوران راور و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha