مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت:روش‌های ارتباط گیری در حوزه دینی باید متحول شود و اقدامی تحولی در این عرصه صورت گیرد زیرا با رویکردهای گذشته امکان پاسخگویی وجود نخواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به روستای دهسرخ بخش احمدآباد مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۶ طرح عمرانی مجموعه زیارتی فرهنگی امامزاده بقعه عبدالعزیز (ع)، چشمه زمزم رضوی و مصلای امام رضا (ع) افزود: با روشهای گذشته جوانان به سراغ برنامه های فرهنگی نخواهند آمد و واقفان و افراد خیر اندیش می‌توانند با سرمایه گذاری مناسب در کنار مسوولان اقدامات بصیرتی را به نتیجه لازم برسانند.

وی ادامه داد: دهسرخ به عنوان یک منطقه زیارتی می تواند مورد توجه بیشتری قرار گیرد و این امر نیاز به اهتمام مردم این بخش دارد تا روز به روز، رشد بیشتری پیدا کند البته امیدواریم زیرساخت های مورد نیاز این منطقه نیز توسط سازمانهای مربوطه تامین شود.

وی همچنین با اشاره به اقدام غرور آفرین سپاه پاسداران در تنبیه و گوشمالی رژیم صهیونیستی گفت: آنچه که از مکتب اسلام باید فرا گرفت حمایت از مظلومان است و این اقدام نیز در این مسیر صورت گرفت و این در حالی است که مصیبت های بزرگی همچون شهادت سید حسن نصرالله را شاهد بودیم و امیدواریم با این اتفاق و با از بین رفتن صهیونیسم به زودی در قدس شریف نماز بخوانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: ۴۲ طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرستان مشهد طی این روزها افتتاح شد که امروز ۶ طرح آن در روستای دهسرخ در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده افزود: گسترش مجموعه‌های زیارتی و تعریف امکانات مورد نیاز زائران مورد تاکید است زیرا در نهایت امر، زیارتگاه ها می‌توانند در کاهش ناهنجاری های اجتماعی تاثیر بسیار بگذارند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه و همچنین سایر اقدامات خیریه در سطح جامعه باعث کاهش مشکلات مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

در پایان این مراسم ۶ سوئیت زائر سرای مصلی و واحد تجاری بقعه عبدالعزیز افتتاح شد و بازسازی خانه عالم، خانه خادم و عملیات اجرایی ساخت زائرسرای بقعه عبدالعزیز آغاز گشت که برای افتتاح و کلنگ زنی این طرحها ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.