تهران-ایرنا- روزنامه «گاردین» در گزارشی با اشاره به اینکه آمریکا با نتانیاهو و زلنسکی در موقعیت سختی قرار دارد، افزود که «ایالات متحده تنش‌زدایی را باید از اسرائیل و اوکراین شروع کند».

به گزارش ایرنا، «گاردین» امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: واشنگتن از اوکراین و اسرائیل حمایت نظامی گسترده‌ای کرده است، حتی اگر اقدامات آنها با منافع بلندمدت ایالات متحده در تضاد باشد.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه اکنون «یک رویکرد روشن بینانه‌تر مورد نیاز است»، خاطرنشان کرد: جو بایدن برای مدیریت متحدان آمریکا به راهبردهای بهتری نیاز دارد، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هم همینطور.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو در سال گذشته بارها با تلاش‌های آمریکا برای کاهش تنش‌ها در غزه مخالفت کرد. او حتی ممکن است که در اوایل ماه گذشته [میلادی] نیز به طور عمدی تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده برای آتش‌بس را نابود کرده باشد.

گاردین در این مطلب همچنین آورده است که نتانیاهو اکنون با تهاجم زمینی علیه حزب‌الله به کار خود ادامه می‌دهد که باعث ویرانی و کشتارهای بسیار دیگری در لبنان خواهد شد. به گفته مقامات لبنانی، بیش از یک هزار غیرنظامی در یک سری حملات هفته گذشته، که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز شد، کشته شدند.

این روزنامه با اشاره به اینکه واشنگتن برای آنچه که «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند، تردید نخواهد کرد، افزود: با این حال، تصمیم نتانیاهو برای گسترش جنگ به لبنان، در تضاد با درخواست‌های متعدد بایدن برای خویشتن‌داری و دیپلماسی است.

به نوشته نشریه گاردین، آمریکا به سادگی نمی‌تواند از رژیم اسرائیل در یک درگیری فزاینده حمایت کند. درگیری‌ فزاینده‌ای که «به اعتبار جهانی آمریکا لطمه می‌زند» و یا آن را «در جنگی پرهزینه و غیرقابل پیروزی با ایران گرفتار می‌کند».

این روزنامه انگلیسی با تاکید بر اینکه «در حال حاضر نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از این عواقب ندارد»، نوشت که نتانیاهو نسبت به ولودیمیر زلنسکی، به طور آشکارتری از بایدن سرپیچی می‌کند.

نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه آمریکا از رژیم اسرائیل با «کمک نظامی سالانه ۳.۸ میلیارد دلار» حمایت می‌کند، همچنین یادآوری می‌کند که این رژیم «به طور گسترده‌ از بمب‌های ایالات متحده در حملات به غزه و اکنون لبنان استفاده کرده است».