بجنورد- ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال افزون به سه هزار مورد بازرسی دوره ای از کارگاه های مشمول قانون کار در استان انجام شد. 

قربان نباتیان روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۱۱۹ مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ۱۱۰ مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر در معدن، ۷۰۶ مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر در صنعت ساختمان و ۴۱۱ مورد بازرسی موردی از کارگاه های مختلف انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت یکهزار و ۶۷۹ مورد بازرسی ادواری از کارگاه های مشمول قانون کار در استان انجام شد خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۹ مورد حادثه ناشی از کار در استان ثبت و بررسی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: ۲ هزار و ۳۴ مورد ابلاغیه در این مدت برای کارفرمایان در این استان صادر شده است که موضوع آن شامل عدم رعایت مقررات قانون کار و آئین نامه های حفاظت بهداشت کار بود.

وی گفت: ۱۱ مورد از کارگاه ها در نیمه نخست امسال به علت رعایت نکردن ضوابط ایمنی تعطیل و پلمب شد همچنین تعداد درخواست تعقیب ۱۱ کارفرمای متخلف صادر شد.

بیش از ۹۰ هزار نفر کارگر در استان خراسان شمالی مشمول قانون کار هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.