۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85091344
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۴ کارفرمای متخلف خراسان شمالی به مراجع قضایی معرفی شدند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال ۴۴ کارفرمای متخلف از قوانین کار در استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

داود رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارفرمایان متخلف مکلف به رفع ایراد و نواقص مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارگران بر اساس مصوبات شورای عالی کار، بیمه و همچنین تامین ایمنی کارگران در کارگاه ها شدند.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: کارفرمایان کارگاه های ساختمانی در صورتی که برای رفع نواقص اقدام نکنند به پلمب کارگاه ساختمانی به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار محکوم می شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۲۵ کارگاه ناایمن متخلف در زمینه قانون کار و آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت با دستور مراجع قضایی استان پلمب شد.

رنجبر تصریح کرد: بیشتر کارگاه‌های ناایمن و متخلف به لحاظ تامین ایمنی فعالیت کارگران مربوط به کارگاه های ساختمانی است که آیین نامه ایمنی در این کارگاه ها رعایت نشده بود.

وی افزود: در سال گذشته بازرسان این اداره کل، علاوه بر بازرسی های مدون و منطبق بر برنامه زمانبندی به منظور بررسی حقوق و مزایای کارگران و همچنین بررسی وضعیت ایمنی کارگاه های استان برای کاهش حوادث ناشی از کار و کاهش شکایات کارگری اقدام به اجرای مانور بازرسی و اجرای طرح های ضربتی کردند.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مانور بازرسان کار شهرستان ها در یک روز مشخص از کارگاه های استان از مهدکودک ها، مدارس غیر انتفاعی و پیش دبستانی، دفاتر پیشخوان، مراکز نگهداری سالمندان، کارگاه های ساختمانی و کارگاه های پرخطر بازرسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در استان خراسان شمالی بیش از ۷۶ هزار نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha