اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با برنامه طرفداران عمران‌خان برای تظاهرات که قرار است امروز در اسلام‌آباد برگزار شود، تدابیر شدید امنیتی در پایتخت پاکستان اعمال شده و پلیس ضمن بازداشت ده‌ها نفر از معترضان اعلام کرد که با هرگونه نقض قوانین و اغتشاش به‌شدت برخورد خواهد کرد.‌

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، تمامی مسیرهای منتهی به منطقه قرمز اسلام‌آباد جایی که سفارتخانه‌های خارجی، ساختمان‌های مهم دولتی از جمله کاخ ریاست جمهوری، نخست وزیری و پارلمان قرار دارد، با استفاده از صدها کانتینر مسدود شده و انبوهی از نیروهای پلیس و یگان ضد شورش در بخش‌های مختلف پایتخت پاکستان مستقر شده‌اند.

طرفداران عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان قرار است بنابر فراخوان رهبر خود تظاهرات ضددولتی را در اسلام‌آباد ترتیب دهند با این حال پلیس و مسوولان انتظامی از بامداد امروز مسیرهای منتهی به شهر اسلام‌آباد از جمله تقاطع ورود و خروج اتوبان را بسته است.

وزیر کشور پاکستان روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد خطاب به مخالفان دولت خواست تا برنامه‌های خود برای تظاهرات را به‌دلیل سفر نخست وزیر مالزی و اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای که قرار است تا هفته‌های آینده در اسلام‌آباد برگزار شود، لغو کنند.

وی هشدار داد که به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد تا در اسلام‌آباد تجمع با راهپیمایی برگزار کند و در صورت تخلف و اغتشاش، به شدت با عوامل آن برخورد خواهد شد.

شبکه‌های خبری پاکستان ضمن اعلام اینکه قانون منع تجمع و اجتماع سیاسی در شهرهای اسلام‌آباد و حومه آن اعمال شده است، گزارش دادند که ده‌ها نفر از طرفداران حزب عمران خان پیش از برگزاری تظاهرات توسط پلیس بازداشت شدند.

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان نخست وزیر سابق که هم اکنون در زندان بسر می‌برد همچنان به نتایج انتخابات سال گذشته این کشور معترض هستند و همزمان قضات دیوان عالی پاکستان را نیز به رویکرد جانبدارانه در قبال دادخواست های حزب جنبش عدالت متهم می کنند.