۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85591883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شماری از رهبران جناح مخالف دولت پاکستان بازداشت شدند

اسلام‌آباد - ایرنا - پلیس اسلام اباد شماری از نمایندگان جناح مخالف دولت در مجلس وابسته به حزب عمران خان را بازداشت کرد. این درحالی است که هزاران نفر از هواداران نخست وزیر برکنار شده پاکستان در اجتماع روز گذشته خواستار آزادی رهبر خود از زندان شدند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، مسوولان ارشد حزب جنبش عدالت (پی‌تی‌آی) ساعاتی قبل در محوطه بیرونی ساختمان پارلمان در شهر اسلام‌آباد توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

پلیس اعلام کرد که گوهر خان رییس حزب جنبش عدالت، شیر افضل مروت نماینده مجلس و شعیب شاهین مسوول ارشد این حزب مرتکب نقض تعهدات خود شدند که طی آن قرار بود اجتماع روز گذشته طرفداران عمران‌ خان در راس ساعت مقرر شده به پایان برسد.

شبکه‌های خبری پاکستان ‌گزارش دادند که پلیس علیه تعدادی دیگر از مسوولان حزب عمران خان تشکیل پرونده داده و همگی آنان به زودی بازداشت خواهند شد.

روز گذشته در حاشیه تجمع هواداران عمران خان در حومه اسلام‌آباد، نیروهای انتظامی با متخلفان در محل برگزاری اجتماع درگیر شده و تعداد زیادی از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند.

متعاقب آن تدابیر امنیتی در داخل شهر اسلام‌آباد و حومه آن تشدید و پلیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک آور و درگیری با افراد حاضر در محل متوسل شد.

روز گذشته طرفداران حزب «عمران‌ خان» در پاکستان در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند و ضمن مطالبه آزادی رهبر خود از زندان خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان سال گذشته (۱۴۰۲) به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فساد مالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

این در حالی است که ناظران سیاسی پاکستان با اشاره به تشدید تنش‌ها میان حزب عمران خان با جناح حاکم به ویژه تشکیلات قدرتمند نظامی این کشور، گفتند که از اظهارات سخنگوی ارتش این کشور چنین به نظر می‌رسد که محاکمه نظامی عمران خان در راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha