قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: مقاومت حزب الله و پیروزی های افتخارآفرین آن ثابت کرد که جنگ و مقاومت مسلحانه راه غلبه بر رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، افزود: به طور قطع این مقاومت و جنگ مسلحانه به پیروزی خواهد انجامید و عملا نیز انتفاضه اسلامی ملت فلسطین با الهام از حزب الله و تأثیرپذیری از مقاومت اسلامی لبنان برافروخته شد و جهان اسلام نیز درستی بی بدیل این راه روشن را مشاهده و باور کرد.

وی اظهار کرد: فرمان اخیر رهبر انقلاب خطاب به همه مسلمانان نوعی حکم جهاد مبارزه با کافران است.

خطیب جمعه قصرشیرین ادامه داد: بر اساس حکم رهبر انقلاب ایران به عنوان کشوری مسلمان باید در کنار برادران مسلمانش از حیثیت لبنان دفاع به عمل آورد و این یعنی، تجلی اتحاد مضاعف در محور مقاومت است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: حکم رهبر انقلاب را می توان نوعی اعمال بازدارندگی نظامی با بسیج امکانات مسلمانان نیز به شمار آورد، بر اساس این حکم ، ایران باید مثل همیشه در کنار سایر کشورهای مسلمان، به بسیج امکانات و ظرفیت خود از جمله در زمینه نظامی همت گماشته و به مبارزه با سگ هار صهیونیست اقدام کند.

او اضافه کرد: توجه به این حکم تاریخ ساز فرصتی بی بدیل بر تجمیع سرمایه های جهان اسلام در شرایط جدید پس از شهادت سید شهید مقاومت است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه نقش مستقیم آمریکا در ترور سید شهید مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واضح است ، ادامه داد: این نقش آفرینی در ۲ بعد سیاسی و عملیاتی صورت گرفته است و فراموش نکنیم که بمب های به کار رفته در جنایت ضاحیه جنوبی ، جملگی ساحت آمریکا بوده و در جریان جنگ‌ غزه در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با تاکید بر اینکه مراقب عملیات روانی دشمن پس از ترور سید مقاومت باشیم، اضافه کرد: عملیات شهادت‌ نصرالله نیز به گواه برخی کارشناسان در موقعیت پیشاعملیات از رخنه امنیتی و به زعم برخی کارشناسان از توانایی تکنولوژیکی بهره برده است .

وی گفت: نظام اسلامی با سه عنصر شجاعت ، معنویت و عقلانیت در دهه های مختلف توانسته است ، قطرات مقاومت اسلامی را به دریای خروشان تبدیل کند و جمهوری اسلامی به اذن الهی توانست از فرصت تاریخی طوفان الاقصی استفاده کرده و ظرف یک سال طرح خود را ده ها سال پی ببرد و رژیم صهیونیستی را گرفتار مهلک ترین چالش یعنی فرسایشی و پدافندی آن هم نه بر سر مشروعیت که بلکه بر سر حفظ موجودیت و امنیت کرده است .

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: بی اعتمادی مطلق جمهوری اسلامی ایران به قدرت های سلطه گر و در راس آن ها آمریکا یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید رو به روز گسترش یابد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت دارد.