تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

بغداد – ایرنا – خطبه‌های نماز جمعه امروز مقام معظم رهبری در تهران با بالاترین پوشش خبری جهانی بی تردید یکی از بی نظیرترین خطبه‌های معظم له بود که به اعتراف رسانه‌های بین‌المللی میلیون‌ها نفر آن را در سراسر جهان و خصوصا منطقه دنبال کردند؛ تا جایی که همین رسانه‌ها چند ساعت قبل از شروع خطبه، حال و هوای نماز جمعه تهران را پوشش می‌دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری پربیننده «صابرین نیوز» در عراق با انتشار تصاویری از رسانه های مختلف دنیا در حین پوشش خطبه مهم سیاسی – جهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: خطبه حضرت امام خامنه ای در راس پوشش خبری همه رسانه های جهان قرار گرفت.
در واقع امروز جهانی از این فرمایشات در بهت و حیرت قرار گرفت، چون در حالی طی روزهای گذشته برخی رسانه های غربی و عربی - وابسته به کشورهای کرنشگر در برابر رژیم صهیونیستی - درباره احتمال هدف قراردادن نماز جمعه امروز تهران هوچی گری رسانه ای به راه انداخته بودند، حضور باوقار و آرام حضرت آقا و لبخند ملیح ایشان در پاسخ به احساسات مردمی آرامش و سکنیه را بر قلوب مومنان فرود آورد و دشمنان را سرشار از غضب و خودخوری کرد.

سایت خبری «اسرار نیوز» عراق به همین مناسبت نوشت: با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در علن و از طرفی فرود آمدن هواپیمای وزیر امور خارجه ایران در بیروت، ایران بار دیگر رژیم اسراییل را به زانو در آورد.
سایت تحلیلی «هدهد جنوب» نیز در تلگرام با تحلیل سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: خطبه دوم مقام معظم رهبری به زبان عربی دارای پیام های متعددی هم برای رژیم صهیونیستی و همه کشورهای مقاوم عربی و هم کشورهای عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط عادی سازی برقرار کرده اند.
این سایت تحلیلی افزوده است که حضور بی شمار مردم ایران در نماز جمعه امروز تهران نشان دهنده پیوند و وحدت ملی ایران علیه دشمن صهیونیستی است.
در عراق حال و هوای پیگیری خطبه نماز جمعه امروز تهران متفاوت از همه دنیا بود، اینقدر بر نت فشار آمده بود که اینترنت چندان نمی توانست پاسخ این همه فشار برای مشاهده مستقیم خطبه حضرت آقا را بدهد و همزمان رسانه های مختلف لحظه به لحظه این خطبه را پوشش مستقیم دادند.
حضور چهره های برجسته مقاومت اسلامی عراق در نماز جمعه بیش از پیش بر وجد عراقی ها افزود. آنگاه که «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل گروه سیاسی – جهادی عصائب اهل الحق را در صف اول نماز جمعه تهران دیدند یا سید «هاشم الحیدری» از رهبران برجسته مقاومت اسلامی عراق در صفوف اولیه نشسته بود.
خبرگزاری های متعدد عراقی، لحظه به لحظه فرازهایی از سخنان حضرت آقا را بازتاب می دانند و به دلیل اهمیت هر کلام از رهبر معظم انقلاب، تقریبا از هیچ یک از سخنان او نتوانستند عبور کنند و برخی رسانه ها مجموعه ای از فرازهای مهم خطبه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به صورت یکجا منتشر کردند.
واکنش های مردمی در عراق به خطبه رهبر معظم انقلاب به سرعت به درون شبکه های اجتماعی کشانده شد و فعالان اجتماعی و سیاسی در واکنش به سخنان رهبر معظم انقلاب، پیام های وفاداری را مخابره کردند.
«علی الربیعی» فعال اجتماعی عراق در سایت خود در توییتر (ایکس) نوشت: «حضرت امام خامنه ای! به سخنانتان گوش فرا دادیم و سخنان تان بار دیگر ریشه های قیام را در ما دوانید و ما را بر آن داشت تا آماده دفاع از مقدسات مان باشیم.»
«محمد صادق الهاشمی» رییس مرکز «العراق» برای پژوهش های راهبردی نیز یکی از مهمترین بخش های سخنان رهبر معظم انقلاب را در صفحه خود منتشر کرده، آنگاه که معظم له فرمودند: «اگر ضرورت ایجاب کرد (برای ضربه موشکی به رژیم صهیونیستی) دوباره اقدام می کنیم اما تاخیر نمی کنیم و شتاب هم نمی کنیم».
«احمد الذواق» یکی از فعالان برجسته شبکه های اجتماعی در صفحه شخصی خود متعاقب سخنان رهبر معظم انقلاب با انتشار بخش های از سخنان شهید حسن نصرالله نوشته است: هرگز پرچم از دست مان نمی افتد.
این فعال اجتماعی که از مجاهدان عراقی به شمار می رود که در جریان حمله داعش در 2014 در رویارویی با این گروه تروریستی مجروح شد و همچنان از جراحات داعش رنج می برد، فرازهای متعددی از سخنان رهبر معظم انقلاب را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.
«علی الدلفی» استاد دانشگاه و فعال سیاسی عراقی نیز در صفحه شخصی خود نوشته است: خطبه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و موشک های اخیر ایران، اصالت دشمنی جمهوری اسلامی ایران را با رژیم غاصب اسراییلی بر مبانی دینی و اعتقادی به تصویر کشید.
به گفته وی، خطبه رهبر معظم انقلاب دارای پیام های متعدد و قدرتمند بود.
«منهل المرشدی» از تحلیلگران سیاسی عراق نیز نوشته است: نماز جمعه امروز با حضور میلیون ها نفر و به امامت رهبر معظم انقلاب در زیر نور آفتاب و خطبه معظم له به زبان عربی که خیلی از حکام عرب بلد نیستند، به همه شرافتمندان مسلمان نشان داد که محور مقاومت در سلامت کامل است و به اذن خداوند پیروزی از آن این محور است.

سایت خبری «دبابیس» با انتشار تصویری از نشریه صهیونیستی «یدیعوت احرنوت» درباره نماز جمعه امروز تهران و حضور وسیع مردم در آن به نقل از این نشریه اسراییلی نوشته است: آیت الله خامنه ای پنهان نشد بلکه در میان مردم حضور پیدا کرد.
خبرگزاری رسمی عراق موسوم به «واع» نیز نوشت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد که با وحدت بین امت اسلامی می توان بر دشمنان پیروز شد.»
خبرگزاری «بغداد الیوم» هم به نقل از رهبر معظم انقلاب آورده است: دشمنان امت اسلامی همان دشمنان ملت فلسطین، لبنان و عراق هستند.
انتظار می رود که واکنش ها به خطبه امروز رهبر معظم انقلاب همچنان بیشتر شود.