تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری باید مشارکت مردم در امور شهر را مورد توجه قرار دهد، تاکید کرد: مسایل حمل و نقل و آلودگی زیست محیطی جزو مواردی هستند که می‌توان در رفع آنها به مردم تکیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز شنبه در نشست خبری هفته فرهنگی تهران که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: همت و تلاش تمامی دستگاه‌ها برای معرفی تهران، به عنوان پایتخت جهان اسلام قابل توجه است.

وی ادامه داد: هفته جاری برای معرفی پایتخت در عرصه فرهنگی فرصت بسیار مناسبی است؛ زیرا اساسا فرهنگ، دارای اصالت و اثربخشی است.

استاندار تهران افزود: در این هفته کلیه نفراتی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی فعالیت داشته‌اند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و همچنین چگونگی توجه‌ها به مواضع جمهوری اسلامی در جامعه باید تبیین شود.

وی اضافه کرد: غنی سازی و پر کردن اوقات فراقت برای تمام ایام سال، آشنایی و تمرکز بر سنن ایرانی اسلامی جهت توجه ویژه مردم به داشته‌های دینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه سهم مشارکت مردم در امور شهر توسط شهرداری تهران باید مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: مسائل حمل و نقل و آلودگی زیست محیطی جزو مواردی هستند که می‌توان در حل آن‌ها به مردم تکیه کرد و نهادها باید نسبت به خواسته‌های مردم مسئولیت پذیری داشته باشند.

شناسنامه انقلابی پایتخت تهیه می‌شود

فرماندار تهران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ در محلات بیان کرد: برای ترویج جنبه های مختلف فرهنگ، به همکاری همه نهادها را لازم است.

احمد قیومی افزود: بناهای ویژه و خاصی که در تهران است می تواند هویت این شهر را هویدا کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه تمام دستگاه‌های تهران در امر ترویج فرهنگ دخیل باشند، ما این هفته را به هفته فرهنگی نام گذاری کردیم؛ این هفته به طور ویژه نزدیک به ۱۰۵ برنامه طراحی شده که برخی از آن‌ها مستمر هستند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در شهر تهران ۳۰ روستا را داریم که هرکدام ویژگی های خاص گردشگری خود را دارند که در نوع خود قابل توجه است.

قیومی تصریح کرد: مردم می‌توانند از نمایشگاه های تدارک دیده شده بازدید کنند و البته برخی نمایشگاه‌ها نیز در زمان و فصل مخصوص خود برگزار می‌شود؛ این نمایشگاه‌ها به رونق اقتصادی روستاها نیز کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: از برنامه‌های ویژه این هفته می‌توان به برپایی استگاه سلامت توسط هلال احمر، اردوهای جهادی برای کودکان و بزرگ سالان، فضاهای دوست‌دار کودک برای کودکان کم برخوردار و برنامه های ویژه کتاب خوانی اشاره کرد.