نقش نظام استاندارد در ایجاد جامعه سالم بر همگان آشکار است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: اهمیت نظام استاندارد و نقش بی‌بدیل آن در ارتقای معیشت و کیفیت زندگی روزمره، مقاوم‌سازی بنیان‌های علمی و فنی و ایجاد جامعه‌ای سالم، ایمن و پویا برای نسل‌های حال و آینده و فردای میهن، بر همگان آشکار و روشن است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری در پیامی به مناسبت روز جهانی استاندارد افزود: چنین باور استوار نسبت به استاندارد و نهادینه شدن آن در اندیشه، قول و عمل، زمینه مشارکت گسترده مردم را نیز در تحقق اهداف کلان و ارزشمند استاندارد فراهم می‌سازد.

رییس شورای استاندارد استان تهران اظهار کرد: در جهان پیچیده و در حال تغییر امروز، تمرکز بر مبانی پایدار و شاخص‌های کلیدی رشد علمی، اقتصادی و صنعتی کشور از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

وی ادامه داد: بدون شک استاندارد و استانداردسازی را می‌توان از کلیدی‌ترین مولفه‌ها و ابزارهای تحقق جهش کمی و کیفی کشور در عرصه‌های تولید و توسعه اقتصادی برشمرد.

فخاری یادآور شد: به واقع در پرتو چنین وفاق و مشارکت مردمی در همه عرصه‌های اثرگذار از جمله نظام استاندارد و استانداردسازی، کشور در مسیر پیشرفت و رشد جهشی در حوزه‌های بنیادین قرار می‌گیرد.

نقش نظام استاندارد در ایجاد جامعه سالم بر همگان آشکار است

شعار استاندارد برآمده از وفاق و عزم ملی است

استاندار تهران گفت: شعار استاندارد مبنی بر "استاندارد، مشارکت مردمی، جهش تولید و توسعه اقتصادی" برآمده از متن چنین باور، وفاق و عزم ملی است.

وی اظهار کرد: توفیقات اخیر سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه‌های نظارتی، کنترلی و همچنین در تجارت جهانی به ویژه ارزیابی همترازی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه (APAC) و نظایر آن، حاصل تلاش‌های بی‌دریغ و مشارکت نخبگان علمی و فنی در آن سازمان است که بدوم شک رشد و توسعه روزافزون بنگاه‌های اقتصادی کشور را رقم می‌زند.

فخاری اضافه کرد: دولت وفاق ملی چهاردهم، سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان مهمترین رکن تحقق شعار "استاندارد، مشارکت مردمی، جهش تولید و توسعه اقتصادی" می‌داند و امیدوار است نظام استاندارد منبعث از باور قلبی و مشارکت عمومی یکایک اقشار جامعه، بیش از گذشته زمینه ساز شکوفایی، آبادانی، رشد و جهش علمی، فنی، تولید و اقتصاد کشور شود.

وی یادآور شد: هفته استاندارد فرصت گرانقدری به منظور تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های خانواده بزرگ و خدوم استاندارد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha