زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طی نیمه نخست امسال یک هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری این استان جمع آوری شد.

روح اله صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۶۰ مرکز به صورت تخصصی در حوزه ازدواج، زکات، اشتغال، کارآفرینی فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت مراکز مردم نهاد در قالب مراکز نیکوکاری در جریان سازی خیر و احسان بسیار مهم است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به صورت کاملا داوطلبانه و مردمی ایجاد شده و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی فعالیت دارند، اظهار داشت: خوشبختانه نیمی از کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری تامین می شود.

صالحی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری مصداق بارز مردمی کردن امور هستند، تصریح کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت این مراکز بانک اطلاعاتی آنها تهیه می‌شود تا ظرفیت های استان در این بخش بهتر احصا شود.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.