قم- ایرنا- رئیس کل دادگستری قم گفت:‌  اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی  و با حضور چند میلیونی مردم درشرایط تهدیدهای صریح رژیم صهیونیستی حرکتی ارزشمند و بی‌نظیر بود که روز گذشته رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید تعزیرات حکومتی قم،با اشاره به نمایش قدرت ملت ایران، ابراز امیدواری کرد: تمام مسلمانان عزت واقعی خود را درک کنند و حول محور اسلام و قرآن جمع شوند تا با نابودی رژیم غاصب اسراییل ، مشکلات به جامعه اسلامی تحمیل نگردد.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی قم، بیان کرد: مدیرکل تعزیرات را عضو شورای قضایی استان می‌دانیم و در تمام عرصه‌ها از هیچ کمک قضایی به این سازمان دریغ نکردیم.

وی اضافه کرد: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که حضورش در عرصه تخلفات اقتصادی پررنگ‌و ملموس باشد؛ رفتار مسوولان در بازرسی‌ها و برخوردها طوری باشد که کسبه ببینند شما چه عملکردی دارید؛ آنان احساس کنند مرجعی برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد.

مظفری با تاکید بر لزوم بازنگری جدی در قانون تعزیرات، ادامه داد: قوانین پاسخگوی وضعیت فعلی جامعه نیست، رسیدگی به این تعداد پرونده باید استان قم را زیرورو می‌کرد و تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی دیگر در این استان رخ نمی‌داد؛ ولی با توجه به این‌که قانون محکم نیست و از طرفی تابع سیاست است، اثرگذاری آن نیز ملموس نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: مساله ای که ماهیت قضایی دارد نباید با سیاست آمیخته شود، بر همین اساس، معتقدیم تعزیرات باید زیر نظر قوه قضاییه باشد، کار قضایی نمی‌تواند همراه با سیاست‌گذاری باشد.

وی تصریح کرد: خمیرمایه حکومت اسلامی عدالت است، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی که به نحوی به دولت مربوط هستند، اگر نقش خود را که اجرای عدالت است به نحو احسن انجام دهند، مردم تحقق عدالت را احساس می‌کنند.

رییس کل دادگستری قم ابراز امیدواری کرد: با ارتقا قانون تعزیرات حکومتی، کارایی و کارآمدی سازمان از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد و موجبات رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود.

کاهش رتبه تورم استان قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: تعزیرات حکومتی یکی از ستون‌هایی است که در نظارت و نظم‌بخشی به بازار کمک می‌کند.

سید علی‌اکبر غلامیان افزود: با تلاش شبانه‌روزی توانستیم سال گذشته رتبه استان قم را در زمینه تورم ارتقا بخشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به احوالات امروز اقتصاد کشور و استان، باید دستورالعملی داشته باشیم تا جرایم صنوف بازدارنده باشد.

وی با تاکید بر این‌که رضایت مردم باعث می‌شود سرمایه اجتماعی تقویت شود، ادامه داد: هر هفته در جلسه تنظیم بازار ۱۱۰ قلم کالا مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا دیگر شاهد رشد قیمتی آن کالا نباشیم؛ این طرح باقدرت ادامه می‌یابد تا رضایتمندی مردم در خرید اقلام بهتر شود.

رشد ۳۹ درصدی میزان وصولی جرایم

مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی قم در این جلسه با ارائه عملکرد یک‌ساله این سازمان، گفت: در یک سال گذشته ۲۰ هزار و ۱۷۶ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قم وارد شد که افزایش ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته داشت که به معنای رشد نظارت‌هاست.

تقی حسام افزود: تعداد پرونده‌های وارده به اجرای احکام از هفت هزار به ۱۵ هزار افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۱۵۱ درصدی است؛ میزان وصولی ۳۹ درصد، تعداد گشت‌های مشترک با سازمان‌های دیگر ۲۳۵ درصد و تعداد پرونده‌ای متشکله در گشت‌های مشترک ۱۷۰ درصد رشد داشته‌است.

وی اضافه کرد: جلسات تنظیم بازار هر هفته برگزار شده که تعاملات سازمان‌ها باعث کاهش تورم شده و در نتیجه رتبه استان از ۱۲ به ۲۱ رسیده‌است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار واحد صنفی در استان قم، گفت: راه‌اندازی سامانه ۱۳۵ تعزیرات باعث پیشگیری اجتماعی و جلب رضایت مردم شده‌است.

در این آیین، تقی حسام، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان قم تکریم و رضا حدادپور به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم معارفه شد.