۱۳ آبان بهترین فرصت برای همبستگی با محور مقاومت است  

قم- ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه ۱۳ آبان امسال مصادف با چهلم شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان است گفت: این فرصت خوبی برای تجلیل از شهیدان و اعلام همبستگی با محور مقاومت و پشتیبانی از مردم بی‌دفاع غزه و لبنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز شنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به پیشنهادهای ارائه شده مبنی بر تشکیل ستادهای پشتیبانی جبهه مقاومت اظهار داشت: این قبیل اقدامات، می‌تواند فرهنگ دفاع از مظلومان را بین عموم مردم و جوانان و نوجوانان ترویج کند.

وی با بیان این نکته که امسال نیز می‌توانیم یک ۱۳ آبان تاریخی دیگری را رقم بزنیم خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان سال ۱۴۰۱ در قم، برجسته‌ترین و حماسی‌ترین حضور مردمی در کشور بود.

ذاکری ادامه داد: سعی کرده‌ایم با تشکیل کمیته دانش‌آموزی و مشارکت دادن نوجوانان در تصمیم‌گیری و اجرا، فرآیند مردمی‌سازی راهپیمایی ۱۳ آبان سرعت پیدا کند.

وی در عین حال گفت: این نفی‌کننده، نقش دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از حرکت‌های دانش‌آموزی و عموم مردم برای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیست.

وی با بیان پیشنهادی، اجتماع بزرگ دانش‌آموزی در میدان بزرگ امام خمینی قم را یکی از بهترین برنامه‌ها برای ۱۳ آبان ذکر کرد و افزود: دانش‌آموزان یک سرود حماسی را هم‌خوانی خواهند کرد، و با رژه دانش‌آموزی آنان آمادگی خود برای مبارزه با استکبار جهانی را اعلام می‌کنند.

ذاکری در بخش دیگری از سخنان همچنین ۱۳ آبان‌ماه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را یکی از رویدادهای انقلابی کشور دانست و گفت: این روز فرصت مغتنمی برای تقویت روحیه مقاومت و همبستگی ملی و آگاهی بخشی پیرامون تهدیدهای داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: بزرگداشت نوآورانه این واقعه تاریخی، باعث قوت بخشیدن به هویت دینی و انقلابی جامعه، به‌ویژه نسل جوان و دانش‌آموزان خواهد شد.

ذاکری ضرورت حضور همه جانبه مردم در آیین‌های روز مبارزه با استکبار جهانی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ابتکارها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که صورت می‌گیرد در ترویج‌ ارزش‌های اسلامی و بالابردن روحیه استکبارستیزی، مقاومت و ایثار تاثیر زیادی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث منطقه و شرایط حساس کنونی، برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر، مراسم‌های یوم‌الله ۱۳ آبان، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

وی همچنین ۱۳ آبان را یادآور سه واقعه مهم تاریخی از جمله تبعید حضرت امام‌(ره) عنوان کرد و گفت: حرکت انقلاب اسلامی از قم آغاز شد، این شهر مبنای بسیاری از وقایع انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: زمینه‌ وقوع قیام ۱۳ آبان باید برای نسل امروز تبیین شود، متاسفانه در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم، آموزش و پرورش و نهادهای فکری و اندیشه‌ای که تولید محتوا می‌کنند، مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

ذاکری در ادامه سخنان یادآور شد: پس از نطق تاریخی و افشاگرانه حضرت امام‌(ره) علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون اتباع آمریکایی، کماندوهای رژیم پهلوی در شب سیزدهم آبان، حضرت امام(ره) را بازداشت و تبعید کردند.

وی همچنین با اشاره به سرکوب و کشتار دانش‌آموزان از سوی مزدوران حکومت پهلوی در ۱۳ آبان سال ۵۷ بیان کرد: این جنایت به دستور مستقیم آمریکا انجام شد.

ذاکری همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سیزدهم آبان ۵۸ را نیز یادآور شد و گفت: این حرکت انقلابی، ضربه بسیار سختی به استکبار وارد کرد.

۱۳ آبان بهترین فرصت برای همبستگی با محور مقاومت است  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha