ساری - ایرنا - نمایشگاه ملی کاریکاتور، خانواده و جوانی جمعیت با نمایش ۵۰ اثر کاریکاتوری از هنرمندان سراسر کشور در گنجینه بابل برای بازدید علاقمندان به مدت چهار روز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی محمدی فیروزجایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان ۱۳ استان کشور با ارسال آثار خود در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی گفت: همه تلاش ها بر این است تا آسیب های پیری جمعیت در کشور ما به خصوص مازندران با زبانی متفاوت تر بیان تا اثر بخشی آن بیشتر شود.

محمدی افزود: این رویداد ملی با محورهای چاله جمعیتی و آینده ترسناک، جوانی جمعیت کلید حل مشکلات، سبک زندگی و تاثیر آن در رشد جمعیت، خانواده پرجمعیت خانواده شاداب، سقط جنین نسل کشی خاموش و در نهایت بخش ویژه این رویداد ملی در خصوص مازندران و خطر انقراض برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که برای برپایی این نمایشگاه ملی در سال جاری تلاش های زیادی انجام شد، اظهار کرد: هنرمندان بابل به این نتیجه رسیدند که با بکارگیری یک روش جدید و خلاقانه مصایب پیری جمعیت برای افکار عمومی روشنگری شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که دستگاه های دولتی با برپایی نمایشگاهی در اداره خود این آثار را برای مردم به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه از امروز ۱۴ مهرماه تا سه شنبه ۱۸ مهر ماه صبح و عصر برای بازدید علاقمندان بر پا شد.

اکنون مازندران بعد از گیلان پیرترین استان کشور به شمار می رود و از سوی دیگر داده های آماری نهادهای متولی امر بیانگر این است که روند پیری جمعیت مازندران حدود سه دهه آینده آنچنان گریبانگیر این استان خواهد شد که در آنزمان چهره های پیر بیشتری به نسبت چهره های جوانان، نوجوانان و میانسال را در جامعه شاهد خواهیم بود.

سرعت پیری جمعیت مازندران هم اکنون آنچنان بالاست که میانگین های کشوری را در نوردیده است به طوریکه میانگین جمعیت سالمندی کشور حدود ۱۰ درصد است و این رقم در استان ۱۵ درصد است و متاسفانه مازندران در این حوزه جزو استان عنوان دار کشور به شمار می رود و با نگاهی به آمارهای موجود این مساله دور از ذهن نیست که ناقوس پیرترین استان های برای چند سال آینده مطمنا برای مازندران نواخته خواهد شد.