رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گیلان اعلام کرد که در نیمه نخست امسال افزون بر ۳۶ هزار شهروند با شرکت در دوره‌های آموزشی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

کاظم پورنصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد مهارت‌آموز ۱۸ هزار و ۶۴۵ نفر شامل؛ ۱۳ هزار و ۳۵۱ نفر مرد و پنج هزار و ۲۹۴ نفر زن در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای و ۱۷ هزار و ۴۶۳ نفر که پنج هزار و ۹۵۹ مرد و ۱۱ هزار و ۵۰۴ زن هستند در آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی به متقاضیان یادگیری مهارت، ارائه می‌شود.

پورنصیری اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی ۱۷ گروه هدف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان، بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت‌آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادان بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب‌دیدگان اجتماعی را تحت پوشش قرار داده‌است.

بیشتر بخوانید:

طرح تابستانه مهارت در گیلان اجرایی شد

افزون بر ۲۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در گیلان ارائه شد

وی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی و تربیت نیروی انسانی ماهر را برای بازار کار، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در اولویت قرار داده و جوانان جویای کار و افراد فاقد شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت‌های موجود این مراکز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال همچنین ۹ پروانه جوار کارگاهی و صنایع و ۲۴۸ پروانه تاسیس آمورزشگاه آزاد در استان صادر شده‌است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در متقاضیان اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده کرده و توانایی آنان را برای انجام کار و فعالیت در حرفه های مختلف افزایش می‌دهد.