۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85544329
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۷ هزار نفر در گیلان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: ۱۷ هزار و ۷۹۲ نفر در سه ماه نخست امسال با شرکت در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

کاظم پورنصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۸۶ نفر شامل هفت هزار و ۳۹۲ مرد و ۲ هزار و ۸۹۴ زن در بخش دولتی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین هفت هزار و ۵۰۶ نفر شامل؛ ۲ هزار و ۶۰۹ مرد و ۴ هزار و ۸۹۷ زن در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی گیلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

پورنصیری افزود: این آموزش‌های مهارتی در قالب کارگاه ثابت شهری، پادگان‌ها، روستاها، زندانها، کارگاه سیار شهری، صنایع و صنوف، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، سکونتگاه‌های غیررسمی و مراکز جوار کارگاهی و محیط واقعی کار ارائه شده‌است.

وی اظهار کرد: افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر، ایجاد شغلی هدفمند و پویا در آموزش فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی در ۱۸ گروه هدف در اولویت قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان یادگیری مهارت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته های مختلف نقش مهمی در اشتغال جوانان و رفع مشکل بیکاری دارد، اضافه کرد: خانواده‌ها باید جوانان را به مهارت‌آموزی تشویق کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه، توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ترویج آموزش‌های مهارتی از اهداف برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، دوره‌های مهارتی مختلف را در سطوح مهارت درجه ۱، ۲، ۳ و کارگر ماهر به متقاضیان ارائه می‌دهد.

پورنصیری بیان کرد: آموزش در اداره کل فنی و حرفه‌ای بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین‌المللی است، دوره‌های آموزشی متعددی در مراکز ثابت، سیار شهری، سیار روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگان‌ها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و شاغلان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهارت دیدگان پس از اتمام دوره آموزشی و شرکت در آزمون‌های پایان دوره و موفقیت در آن، گواهینامه مهارت با کد استاندارد بین‌المللی و مورد تایید در تمامی کشورهای عضو سازمان بین‌المللی کار (ILO) دریافت خواهند کرد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در متقاضیان اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده کرده و توانایی آنان را برای انجام کار و فعالیت در حرف مختلف افزایش می‌دهد.

۲۰ مرکز آموزشی و ۲ هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد تحت نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha