یزد- ایرنا- مسئول کمیته گردشگری مقاومت استان یزد گفت: گردشگری مقاومت می تواند عمق روایت تاریخی مقاومت در حوزه ملی را به نسل جدید منتقل کند.

حجت‌الاسلام محمد صمدنیا، روز شنبه در حاشیه نشست گردشگری مقاومت که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و حوزه علمیه برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردشگری مقاومت در قالب «میز گردشگری مقاومت» چند سالی است در کشور شکل گرفته است، گفت: در این محور از گردشگری، تاریخ مقاومت در حوزه ملی با هدف انتقال آن به نسل جدید بازخوانی می شود.

وی به برگزاری نشست گفتمانی گردشگری مقاومت با حضور طلاب خواهر و برادر در یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن هفته ملی گردشگری و هفته دفاع مقدس نشست گفتمانی گردشگری مقاومت را با هدف تبیین مفاهیم و گفتمان مقاومت برای طلاب برگزار کردیم.

صمدنیا ادامه داد: کارگاه بررسی الگوها و مسیرهای گردشگری مقاومت در ایران، بررسی ظرفیت الگوی گردشگری مقاومت به نسبت مدل بین المللی گردشگری جنگ، ظرفیت سنجی مسیرهای گردشگری مقاومت در یزد، ارائه مدل بوم گردی انقلاب یزد ، ضرورت حضور طلاب و روحانیون در عرصه بین الملل و گردشگری از برنامه ها و سرفصل های نشست تخصصی گردشگری مقاومت در یزد بود.

گردشگری مقاومت به عنوان یکی از زیر مجموعه های میز گردشگری تعالی بخش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفته است.