زاهدان- ایرنا- ساخت ۲ مدرسه در قالب ۲۰ کلاس درس امروز شنبه در روستای سیادک زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این مدارس در زیربنای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار۳۵۰ میلیارد ریال به همت خیران نیک اندیش آغاز شد.

میثم لک زایی ادامه داد: هم اینک یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس درس در قالب بیش از ۲۶۰ پروژه در این استان در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: با تمام تلاش به دنبال تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب هستیم و با اراده فراگیر و گسترده‌ای که از سوی مسوولان و مردم و همه خیرخواهان وجود داشته، سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ به ۳.۸ ارتقا یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین به همت خیران و کمک‌های مردمی حدود ۶۰۰ فضای آموزشی در سال ۱۴۰۲ تعمیر و مرمت شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ مدرسه دیگر در این طرح قرار گیرند.
وی گفت: از مهر ۱۴۰۲ تا مهر ۱۴۰۳ یک‌هزار و ۴۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده و ۴۴ هزار نفر دانش آموز از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی در خصوص هنرستان ها و شبانه روزی ها نیز افزود: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

لک زایی ادامه داد: هم اینک ۳۵ سالن های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم که بهره برداری از آنها کمک قابل توجهی به توسعه ورزش در بین دانش آموزان استان می‌کند.