زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای ریگ آباد، یعقوب آباد و موتور احمد ریگی سه روستای شهر تفتان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند.

محمد رئیسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار هزینه شده جهت برق‌رسانی به این تعداد روستا حدود ۱۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۳۴۵ متر شبکه فشار ضعیف، ۲۱۰ متر شبکه فشار متوسط و سه دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم پروژه های برق‌رسانی به این تعداد روستا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، گفت: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستا در این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند بودند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این عدد هم اکنون به پنج هزار و ۸۴۰ روستا است.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار سیستان و بلوچستان که کد آبادی دارند کار برق‌رسانی به آن‌ها انجام شده و باقی‌ مانده روستاهای فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی دستگاه‌های متولی به قید فوریت در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.