۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۵۰
کد خبر: 85586078
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱ روستا در سیستان و بلوچستان برقرسانی شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۵۰
کد خبر: 85586078
۱۱ روستا در سیستان و بلوچستان برقرسانی شد

زاهدان - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق‌رسانی به ۱۱ روستای این استان با بهره‌مندی ۲۳۴ خانوار انجام شد.

محمد رئیسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد روستا در مناطق زاهدان، خاش، فنوج، مهرستان و راسک از برق مطمئن و پایدار بهره مند شدند.

وی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۱۹ دستگاه ترانس از جمله حجم شبکه مورد استفاده جهت برقرسانی به این تعداد طرح است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده جهت برق رسانی به این تعداد طرح ۲۶۴ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: در بهره‌برداری از ۱۱ طرح برق رسانی در سطح سیستان و بلوچستان ۲۳۴ خانوار این منطقه از برق مطمئن و پایدار بهره مند شدند.

رئیسی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، گفت: قبل از انقلاب تنها ۳۳ روستا در این استان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند بودند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این عدد هم اکنون پنج هزار و ۸۴۰ روستا است.

وی ادامه داد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار سیستان و بلوچستان که کد آبادی دارند کار برق‌رسانی به آن‌ها انجام شده و باقی‌ مانده روستاهای فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی دستگاه‌های متولی به قید فوریت در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha