شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به تعدد خانه‌های تاریخی خرامه گفت: این شهرستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت‌اقلیدی روز یکشنبه در دیدار با غلامرضا توکل نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آثار تاریخی و گردشگری شهرستان خرامه کمتر شناخته‌شده‌ است و باید با تعریف و اجرای رویدادهایی، این آثار به مقصد گردشگران تبدیل شود.

وی افزود: مشارکت خیرین، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای مرمت آثار تاریخی و ایجاد تأسیسات خدمات گردشگری ضروری است.

ثابت اقلیدی بدون بیان آمار افزود: خرامه خانه‌های قدیمی متعددی دارد که قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه‌های بوم گردی را دارند و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: هم‌اکنون حمام کهنه خرامه با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد ریال در حال مرمت است.

ثابت اقلیدی گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی فارس به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کند و تمام قد در کنار آنها است.

زمان حاضر امکانات و تمهیدات مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های فارس ایجاد شده و سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این دیدار به اختصاص ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به حفاظت و ساماندهی کاخ ساسانی سروستان نیز اشاره کرد و گفت: با این اعتبار مسیر دومنظوره بازدید و دسترسی ایمن به فضاهای معماری این کاخ جهانی اجرایی می‌شود.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها مسیر دسترسی پله به فضای داخلی فراز گنبد برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم می‌شود.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: چشمه آب‌معدنی روستای مهارلو نیز از جاذبه‌های طبیعی سروستان است که هرساله مقصد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و به یکی از مناطق نمونه گردشگری تبدیل‌شده است.

وی اظهار کرد: این منطقه نیازمند سرمایه‌گذاری است تا زیرساخت‌های مناسب گردشگری فراهم شود و صنعت توریسم در آن رونق یابد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امکانات لازم و ضروری در این منطقه با همکاری مسئولان محلی و نهادهای فرهنگی و اجرایی می‌تواند شرایط حضور گردشگران را در روستاهای منحصربه‌فرد تاریخی سروستان امکان‌پذیر کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم توسعه گردشگری در این شهرستان‌ها و اقدامات مرمتی و همچنین ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد و گفت که آماده است تا در فراهم کردن زمینه برای تحقق پیش نیازهای رونق گردشگری همکاری کند.

حمام کهنه شهر خرامه متعلق به دوران صفویه به شماره ۵۰۵۳ در فهرست ملی به ثبت رسیده و کاخ سروستان یکی از بناهای مربوط به دوره ساسانیان در قالب منظر باستان‌شناسی ساسانی ثبت جهانی شده است و چشمه آب معدنی مهارلو نیز در ۵۷ کیلومتری شهر سروستان واقع است و از چشمه‌های معدنی ایران است که کاربرد آب‌درمانی دارد.

خرامه و سروستان در فاصله ۷۵ و ۷۰کیلومتری شرق شیراز واقع شده‌اند.