اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تسهیلات امسال استان در حوزه مشاغل خانگی را ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون فقط ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده که عملکرد ضعیف 10 بانک متعهد در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی به شمار می‌رود.

مجتبی ظفری پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: حدود ۹۰ درصد اشتغال ایجاد شده در خوزستان طی ۶ ماهه اول امسال، در حوزه خوداشتغالی بوده و تنها ۱۰ درصد به صورت کارفرمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۴۵۵ شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده که ۱۹ هزار مورد آن مربوط به خوداشتغالی و مابقی در بخش کارفرمایی است.

وی افزود: میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به تعهدات اشتغال خود ۳۸.۳۳ درصد است؛ کل تعهد ایجاد اشتغال در خوزستان امسال ۶۹ هزار و ۱۳ شغل است که باید توسط ۳۹ دستگاه محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به سهم پایین و ۱۰ درصدی اشتغال کارفرمایی در استان گفت: اشتغال بخش کارفرمایی به صورت پایدار است لذا صنایع و دستگاه‌ها باید به این مساله توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۹ هزار و ۴۵۴ نفر از میزان تعهد اشتغال استان مربوط به بخش فارغ التحصیلان و ۵۹ هزار و ۵۵۹ نفر آن نیز باید به اشتغال افراد عادی اختصاص یابد.

ظفری پور عنوان کرد: استان خوزستان بر اساس میزان تعهد اشتغال در رتبه سوم کشور قرار داشته و در بحث تعداد ثبت اشتغال پس از تهران، خراسان رضوی و فارس در جایگاه چهارم قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: سهمیه امسال استان خوزستان در بحث مشاغل خانگی، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که باید توسط ۱۰ بانک به طرح های ارائه شده پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در این زمینه تاکنون فقط ۱۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده که عملکرد ضعیفی به شمار می‌رود و امیدواریم بانک‌ها سهمیه ابلاغی خود را به طور کامل پرداخت کنند.

ظفری پور با تاکید بر نظارت و راستی‌آزمایی شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد بیان کرد: تمام دستگاه‌ها موظف هستند که در ثبت اطلاعات دقت لازم را انجام دهند. تاکنون ۵۵.۸۵ درصد صحت سنجی انجام شده و امیدواریم این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

بر اساس این گزارش سال گذشته میزان تعهد اشتغال استان ایجاد ۶۳ هزار موقعیت شغلی جدید بود که این آمار در سال جاری حدود ۶ درصد افزایش یافته است.