استاندار: بانک‌های خوزستان عقب‌ماندگی در پرداخت تسهیلات مسکن را جبران کنند

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد نامطلوب بانک های استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک‌های استان باید در فرصت باقیمانده، عقب‌ماندگی در پرداخت تسهیلات مسکن را جبران کنند.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست جذب اعتبارات مسکن در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: عملکرد برخی از بانک‌های استان مثل مسکن و تجارت قابل قبول بوده و از میانگین کشوری بالاتر است اما در مجموع عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مسکن پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: با توجه به گردش مالی بانک‌های خوزستان، آمار ارائه تسهیلات مسکن در این استان باید از تمام نقاط کشور بالاتر و یا برابر با میانگین کشور باشد.

استاندار خوزستان به روند ساخت مسکن در شهرک‌های ولیعصر و امام رضا (ع) مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید یک هزار و ۵۰۴ واحد در شهرک ولیعصر آماده شود که در حال حاضر یک هزار واحد آن ساخته شده و مابقی واحدها به لحاظ سند با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: اختلاف بین وزارت نفت و راه و شهرسازی مانع از صدور سند این واحدها شده که باید تفاهم لازم ایجاد شود. همچنین تلاش می‌کنیم از طریق پیگیری‌ با رییس جمهور این مشکل در استان برطرف شود.

حسینی محراب با اشاره به سکونت برخی از شهروندان مسجدسلیمان در شهرک امام رضا (ع) به دلیل آلودگی هوا گفت: ۷۰ درصد کار ساخت واحدها در این شهرک انجام شده و ۳۰ درصد باقیمانده به دلیل تورم و عدم نقدینگی نزد متقاضیان با مشکل مواجه شده است به همین دلیل از وزیر راه و شهرسازی و رییس بانک مرکزی درخواست داریم با ارائه تسهیلات به متقاضیان، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

وی در ادامه به طرح تفصیلی شهر مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: این طرح سال ها روی زمین مانده بود که با تلاش دوستان در وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است و امیدواریم با تصویب این طرح، مشکلات قدیمی مسجدسلیمان تا حد زیادی برطرف شود.

استاندار خوزستان در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اکباتان و همچنین شهرستان دزفول گفت: ۷۶۴ واحد در دزفول آماده بهره‌برداری است و باید کارهای زیربنایی آن طی ۲ هفته انجام شود. امیدواریم طی یک ماه آینده خدمات زیربنایی در شهرک اکباتان اهواز تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

وی به بازسازی شهرک‌های موجود در بندر امام (ره) ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: کار بسیار بزرگی در بندر امام انجام شده و امیدواریم با اجرای کارهای زیربنایی (آب و فاضلاب) در شهرک کوثر، رضوان و فردوس، رضایتمندی مردم حاصل شود همچنین انتظار داریم که شهروندان نسبت به دریافت انشعاب اقدام کرده تا هر چه سریعتر در خانه‌های خود مستقر شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha