مسکو- ایرنا- آیین بزرگداشت شهدای مقاومت شهید سردار عباس نیل فروشان، شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همرزمانش درحسینیه فاطمه الزهرا(س) مسکو با حضور جمعی از شخصیت های دینی و فرهنگی و شیعیان منطقه برگزار شد که با تبیین پیام‌های عملیات وعده صادق ۲ از سوی سفیر ایران در روسیه همراه بود.

به گزارش دریافتی بامداد دوشنبه ایرنا از سفارت ایران در مسکو،‌ کاظم جلالی در سخنانی در این آیین ضمن عرض تسلیت شهادت اسطوره‌های جبهه مقاومت، با بیان اینکه شهادت آرزوی همه ماست، گفت: شهید سید حسن نصرالله که در نیمه‌های شب که با خدا حرف می‌زد، در میان اشک هایش آرزوی پرواز به سوی خدا داشت، چرا که به تعبیر امام خمینی (ره) شهادت هنر مردان خداست.
وی وجود علمای بزرگ، رهبران خردمند و پشتوانه مردمی را از سرمایه‌های بزرگ مقاومت عنوان و خاطرنشان کرد: ما دارای سرمایه‌های بزرگ در عالم بشری هستیم و با چنین روحیه و حمایت مردمی از سراسر جهان با جنگ روانی دشمن شکست نمی‌خوریم.
سفیر کشورمان در مسکو با بیان اینکه امروز استراتژی دشمن شکستن روحیه ما و مقاومت ماست، تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور کردند. بعد جنگ روانی را شروع کردند که ایران اعلام کرد که انتقام و خونخواهی اسماعیل هنیه را در دستور کار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دشمن برای تضعیف جبهه مقاومت تقسیم کار کرده بود، اظهار داشت: کشوری که پشت همه این ماجراها قرار دارد، آمریکاست که می‌گفت ایران دست نگه‌دار، ما در حال مذاکره برای آتش‌بس هستیم، اما همان کشوری که ما را دعوت به خویشتن‌داری می‌کرد، همزمان جنگ روانی را تقویت کرد تا القا نماید که ایران ضعیف است.
جلالی افزود: دشمن پس از این جنگ روانی شهید سید حسن نصرالله را با حدود ۸۰ تن بمب به شهادت رساند و با راه انداختن جنگ روانی القا می‌کرد که ایران حتی از سید حسن نیز حمایت نکرد. آنها نمی‌دانستند که ایران دارای رهبر خردمندی مثل امام خامنه‌ای است که همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.
سفیر ایران در روسیه با برشمردن گام‌های کشورمان برای خنثی کردن توطئه‌های جنگ روانی دشمن، عملیات وعده صادق ۲ را اولین واکنش ایران عنوان و تاکید کرد: امروز خود دشمنان اعتراف می‌کنند که عملیات موفق بود. خودشان اعتراف می‌کنند ۳۲ موشک در مرکز نواتیم اصابت کرد که پیچیده‌ترین سیستم پدافندی را دارد.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت و پیام مهم وعده صادق ۲ این بود که دست ما به هر جا می‌رسد و هر نقطه اسرائیل را بخواهیم، می‌توانیم هدف قرار دهیم، گفت: اما این عملیات یک پیام دیگر هم داشت و آن اینکه ما به دنبال کشتار غیرنظامیان و پیچیده‌تر کردن، اوضاع نیستیم.
جلالی در ادامه برگزاری موفقیت آمیز نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب را دومین گام ایران برای خنثی کردن جنگ روانی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: رهبری شجاع و خردمند ایران اعلام کردند نماز جمعه را خود امامت می‌کنند، صدها هزار نفر در نماز جمعه شرکت کردند.
وی تصریح کرد: نماز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، با خلق تصویر زیبایی از امام و امت همراه بود.
وی همچنین سفر شجاعانه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و سوریه را سومین گام کشورمان برای مقابله با جنگ روانی دشمن توضیف و تصریح کرد: وزیر امور خارجه ایران در این شرایط به لبنان سفر می‌کند، هواپیمای حامل ایشان در فرودگاهی می‌نشیند که شب قبل دشمن آنجا را بمباران کرده بود، با مقامات لبنان سخن گفت. پس از آن به سوریه سفر کرد.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.
پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار داد.
این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز شامگاه سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. وی افزود:‌ این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود.
رئیس جمهور تصریح کرد:‌ نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.